drie uiteenlopende kledingstijlen
- HarrieD
- Voornaam: Harrie
- Bewerk mijn foto's: Ja
drie uiteenlopende kledingstijlen
Straatfotografie beoefening ik nauwelijks, maar toch een poging gewaagd. Vorige week een bezoek gebracht aan de vrijdagmarkt in Emmen. De mensen die over de markt lopen vind ik interessanter dan de aangeboden waren en er viel genoeg te kijken. Gelukkig de camera om de nek want die wilde ik niet in de auto laten liggen. In de nabewerking flink uitgesneden om de aandacht op de drie personen te richten. Gelukkig wist ON1 Photoraw raad met het felle zonlicht en harde schaduwen op deze ultrazonnige dag in mei. (X-S10 met XF 16-80)

Fujifilm X-S10, XF 10-24, XF 16-80, XF 70-300
- FujifilmRob
- Voornaam: Rob
Re: drie uiteenlopende kledingstijlen
Je poging is redelijk geslaagd, maar 3 verschillende kledingstijlen komt niet echt over. Je wordt toch iets afgeleid door de andere mensen en die hond. Een idee zou zijn als je foto iets had gecropt met alleen de vrouw en hond en het stuk steen rechts van de vrouw, dat lijkt erg op een hond namelijk. Maar dan de klopt de tekst van het onderwerp niet. Desondanks vind ik het dapper dat je op een markt foto's maakt. Mensen reageren nogal eens negatief is mijn ervaring.
- PeterD
- fXf sponsor
- Bewerk mijn foto's: Nee
Ik vind het een leuke foto om te zien. Ook de uitsnede vind ik prettig kijken. Het is voor mij zo'n echte markt foto. Dat stukje kleding tekst had niet perse gehoeven. Ik ben het eens met de opmerking dat er nogal eens negatief word gereageerd als je hier fotografeert. Ik doe het om die reden ook zelden.
- HarrieD
- Voornaam: Harrie
Bedankt voor de opmerkingen. Ik had de camera met de polsriem vast en onopvallend "vanuit de heup geschoten". Bij het bekijken van het resultaat bleek er erg weinig ruimte aan de bovenkant te zitten en die werd in de nabewerking nog minder toen ik 'm recht moest zetten. De opmerkingen over de tekst zijn geheel terecht en had ik weg moeten laten.
Fujifilm X-S10, XF 10-24, XF 16-80, XF 70-300
- dhrPeter
- fXf sponsor
- Voornaam: Henk
- Bewerk mijn foto's: Nee
- Contacteer:
Ik heb geen enkel probleem met de tekst en de titel vind ik prima gekozen. De uitsnede is inderdaad een beetje krap aan de bovenkant maar het is voor mij duidelijk hoe je op de titel kwam, kortom een leuke foto.