Weide paal

Foto's die nergens anders onder vallen
Plaats reactie
Pba
Voornaam: Peer
Bewerk mijn foto's: Nee

Weide paal

Bericht door Pba »

Afbeelding

De laatste weken door een verbouwing aan onze woning geen tijd gehad
Daarom een uit het verleden gemaakt met een Fuji FinePix a210 ergen rond 2005
HarrieD
Voornaam: Harrie
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Weide paal

Bericht door HarrieD »

De inwerking van de elementen op de kopse kant van het hout mooi in beeld gebracht met deze voor digitale fotografie antieke compactcamera. Met deze camera ben ik ook het digitale tijdperk ingestapt en bleef de analoge Nikormat ftn met diverse lenzen werkloos achter in de aluminum fotokoffer en ligt er nog steeds. Ik bekijk nog regelmatig de foto's die ik met deze kleine Fuji heb gemaakt en verwonder mij over de kwaliteit die dit 2mp toestel fabriceerde. Deze camera werd opgevolgd door een Olympus C 770 ultra zoom en dat vond ik echt een geweldig toestel. De kwaliteit van dit toestel en met name die van de lens is geweldig en dat leverde fantastische plaatjes op. Nog steeds kunnen die de vergelijking met modernere toestellen doorstaan. Had ik nooit weg moeten doen.
Fujifilm X-S10, XF 10-24, XF 16-80, XF 70-300
dhrPeter
fXf sponsor
Voornaam: Henk
Contacteer:

Bericht door dhrPeter »

Fascinerende kleuren Peer. Die "oude" toestellen deden het zo gek nog niet. Mooi beeld, goed gezien.
Pba
Voornaam: Peer

Bericht door Pba »

Dank voor de reactie
Inderdaad die oude toestellen kon je best goed mee uit de voeten
PeterD
fXf sponsor

Bericht door PeterD »

Fraai in beeld gebracht.Opnames uit oudere digitale camera's doen vaak niet onder voor de allernieuwste.De reden dat ik een andere camera kocht was niet de kwaliteit van het beeld of een paar megapixels meer.Dat was omdat de techniek in de camera er telkens wat op vooruit gaat.Denk bv aan autofocus,Ibis etc. Autofocus was voor mij destijds de belangrijkste reden om van de Fuji XE-1 naar de XE-2 te gaan etc.
Plaats reactie

Terug naar “Diversen”