Kijkhut niet bestaande vogels

Foto's die nergens anders onder vallen
Plaats reactie
HarrieD
Voornaam: Harrie
Bewerk mijn foto's: Ja

Kijkhut niet bestaande vogels

Bericht door HarrieD »

Tijdens een fietstocht gisteren door het natuurgebied de Rottige Meenthe (Friesland) kwam ik nabij Spanga de leukste en vrolijk makende vogelkijkhut tegen. De vogelkijkhut voor de niet bestaande vogels van de Rottige Meenthe van bioloog O.C. Hooymeijer. Vanuit de kijkhut een mooi beeld op een prachtig stukje natuur en water en met de terbeschikking gestelde verrekijkers is het de bedoeling om de niet bestaande vogels te ontdekken zoals bijvoorbeeld de Duitse Reiger. In de kijkhut boeken en afbeeldingen van de niet bestaande vogels en de uitvoerige beschrijvingen van uiterlijk en gedrag. Zoom even in op de beschrijving van de Duitse Reiger :-j
Afbeeldingen 1 en 2 gemaakt met de X-S10 en XF 16-80. 3 en 4 met de Samsung A55 want de accu van de Fuji was bijna leeg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Fujifilm X-S10, XF 10-24, XF 16-80, XF 70-300, Viltrox 25/1.7
PeterD
fXf sponsor
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Kijkhut niet bestaande vogels

Bericht door PeterD »

Een buitenmens waar ik vorige week een gesprek mee had in een water rijk gebied waar hij heel veel komt wist me te vertellen dat er tot voor enkele jaren geleden heel veel ijsvogeltjes zaten. Nu bijna niet meer. De hoofdschuldige was de reiger. Of dat zo is laat ik in het midden, daar heb ik niet genoeg kennis voor.
En die Fuji batterijen (van de X serie) is al veel over gezegd. Ik neem er minimaal 4 mee als ik een paar uurtjes wil fotograferen.
Zie ik nou goed dat die verrekijkers bij het interieur horen ? Liggen ze vast met een soort van ketting ?
Als dat zo is ben ik verbaasd. Waar kan dat nog in Nederland !
FujifilmRob
Voornaam: Rob

Bericht door FujifilmRob »

Aparte kijkhut. En vooral dat je ook nog met een verrekijker naar niet bestaande vogels moet zoeken. Ik heb een paar opgezocht in mijn vogelgidsen, maar kon er inderdaad geen een vinden. Leuk gekozen onderwerp!
HarrieD
Voornaam: Harrie

Bericht door HarrieD »

Die verrekijkers hingen inderdaad aan kettingen. De hut was vrij toegankelijk en in het interieur een tafel, stoelen en diverse boeken. Ook een publicatie uit een uitgave van de NRC over deze bijzondere "vogelaar". Is gelegen langs een niet al te druk bereden fietspad dwars door het natuurgebied. Langs het fietspad heeft iemand zitjes gecreëerd en picknickbankjes met kussentjes om even te pauzeren en te genieten van de natuur. Inderdaad, je vraagt het je af waardoor dit nog lang niet vernield en/of beklad is. Eerlijk gezegd is het al erg genoeg dat ik mijzelf deze vraag al moet stellen in de tegenwoordige tijd. Sprak een bewoner die even kwam kijken en hij vertelde een lezing bijgewoond te hebben van de bioloog Hooymeijer. Vond het fantastisch hoe deze man kon vertellen over niet bestaande vogels. Letterlijk; "hoe verzin je het".
Fujifilm X-S10, XF 10-24, XF 16-80, XF 70-300, Viltrox 25/1.7
Plaats reactie

Terug naar “Diversen”