Onlangs mijn X-T3 ingeruild op een X-H2. Naast mijn compacte X-S10 (die ik graag houd) een fantastische camera. Helaas wel vast aan een snelle UHS II SD kaart en ook een CF express B kaart. Schrikbarend hoge prijzen van die kaarten, maar ja een hobby mag wat kosten.
Het overzetten van video's via USB naar de laptop lukt niet; de laptop ziet alleen maar slot 2 van de SD kaart, maar niet slot 1 van de CF kaart. Ik heb alle instellingen al nagelopen van de USB poorten en wat niet meer, maar geen effect. Ook aan de USB kabel ligt het niet. Is het soms zo dat de videos alleen kunnen worden overgezet met een kaartlezer of zie ik iets over het hoofd.
Video's van slot 1 (CF express Card B) naar laptop lukt niet.
- FujifilmRob
- Voornaam: Rob
- Bewerk mijn foto's: Ja
- Patrick
- fXf sponsor
- Contacteer:
Re: Video's van slot 1 (CF express Card B) naar laptop lukt niet.
Ik zou even een apart lezertje aanschaffen. Die zijn niet zo duur; rond de 20 Euro heb je een prima exemplaar.
- MacFuji
- Voornaam: Ron
Mac of windows?
FujiFilm X-H2 | XF200 f2 | XF1.4x TC f2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF500 f5.6 | Viltrox 27mm F1.2 PRO
Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
Flickr
- FujifilmRob
- MacFuji
- Voornaam: Ron
( Windows gebruik ik niet dus helaas)
Maar Google Ai geeft dit aan:
Het direct overzetten van grote videobestanden van slot 1 (CFexpress Type B) in een Fujifilm X-H2 naar een Windows-laptop via een USB-kabel wil vaak niet lukken. De camera of Windows herkent de CFexpress-kaart via de camerakabel meestal niet goed als externe schijf.
Oplossingen voor het overzettenGebruik een aparte kaartlezer:
Koop een losse CFexpress Type B kaartlezer. Dit is de snelste en meest betrouwbare manier om videobestanden zonder datacorruptie naar je laptop te kopiëren.
Controleer de instelling op de camera: Ga in het menu van je X-H2 naar SCHÈRM/VERBINDINGSINST. > VERBINDINGSINSTELLING > USB-VERBINDINGSMODUS en zet deze handmatig op USB-KAARTLEZER i.p.v. Auto.Probeer een andere USB-poort of kabel: Sommige snelle USB 3.0-poorten of hubs weigeren direct contact te maken met Fujifilm-camera's.
Probeer een andere poort (soms werkt een USB 2.0-poort tijdelijk beter) of sluit de kabel direct aan op de laptop zonder T-hub.
Maar Google Ai geeft dit aan:
Het direct overzetten van grote videobestanden van slot 1 (CFexpress Type B) in een Fujifilm X-H2 naar een Windows-laptop via een USB-kabel wil vaak niet lukken. De camera of Windows herkent de CFexpress-kaart via de camerakabel meestal niet goed als externe schijf.
Oplossingen voor het overzettenGebruik een aparte kaartlezer:
Koop een losse CFexpress Type B kaartlezer. Dit is de snelste en meest betrouwbare manier om videobestanden zonder datacorruptie naar je laptop te kopiëren.
Controleer de instelling op de camera: Ga in het menu van je X-H2 naar SCHÈRM/VERBINDINGSINST. > VERBINDINGSINSTELLING > USB-VERBINDINGSMODUS en zet deze handmatig op USB-KAARTLEZER i.p.v. Auto.Probeer een andere USB-poort of kabel: Sommige snelle USB 3.0-poorten of hubs weigeren direct contact te maken met Fujifilm-camera's.
Probeer een andere poort (soms werkt een USB 2.0-poort tijdelijk beter) of sluit de kabel direct aan op de laptop zonder T-hub.
FujiFilm X-H2 | XF200 f2 | XF1.4x TC f2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF500 f5.6 | Viltrox 27mm F1.2 PRO
Flickr
Flickr
- FujifilmRob
Dank voor de reacties. Inmiddels al wat stappen verder en ook de mogelijkheden van Ron doorgenomen. Slot 1 wordt nog steeds niet aangedaan via USB overdracht. Mogelijk dat een USB 3.2 (Gen 2) kabel nog werkt, maar die heb ik niet, hoewel zowel mijn laptop als de X-H2 beide van de nieuwe 3.2 Gen zijn. Ik heb wel begrepen dat de overdracht van video's dan nog lang kan duren. Ik zal nog wel eens op zoek gaan naar zo'n kabel, maar heb voor de zekerheid toch maar een kaartlezer gekocht. Dat lijkt mij handiger.
Ben benieuwd of videos maken echt mijn ding wordt. Zeker als je daarvan ook weer de oneindige mogelijkheden ziet, zoals nu ook met 8K. Vooralsnog heb ik de X-H2 gekocht om foto's te maken.
Ben benieuwd of videos maken echt mijn ding wordt. Zeker als je daarvan ook weer de oneindige mogelijkheden ziet, zoals nu ook met 8K. Vooralsnog heb ik de X-H2 gekocht om foto's te maken.
- FujifilmRob
Dat slot 1 niet werd herkend kwam door de CF kaart. Die was niet geschikt voor de X-H2. Stond ook niet in de lijst van Fujifilm, terwijl de verkoper dit wel aangaf op de site. Geld terug gehad en een Lexar kaart gekocht die dus wel voldeed aan de specificaties van Fujifilm.
Was dus een leermoment.
Was dus een leermoment.