Beste kaartje om te kopen voor de X-T1?


Topic Starter
wblink
Ex-fXf
Berichten: 531
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 15:15

Re: Beste kaartje om te kopen voor de X-T1?

Bericht door wblink »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Allen (vooral Joost) hartelijk dank voor de info.

Ik ben niet geïntersseerd in miliseconden ed, maar zoek gewoon naar de beste oplossing voor hetgeen ik wil (of zou willen, ik heb op dit moment niet veel te willen).

Het youtube filmpje was voor mij voldoende (sorry Joost, ik heb een geheel ander beroep (gehad), maar waardeer je inbreng zoals altijd).
Ik geef geld uit voor een dure camera, NIET omdat ik die nu echt nodig heb (zoals velen van ons denk ik (ok ik voel het commentaren al aankomen)), maar wil gewoon zeker stellen dat een fout aan MIJ ligt en NIET aan het apparaat. (Kun je meteen raden wat mijn vak geweest is). Gelukkig "toeval" is dat ik het kan bekostigen.

Ik ben beslist geen perfectionist, geen pixelpeeper, geen 12 bps-man. Ik wil gewoon foto's maken die ik zelf mooi vind en waarin ik (en/of anderen) later iets in kunnen vinden wat hen aanspreekt.
Nou moe.
Willem.
Gebruikersavatar

Illuminatus
Berichten: 230
Lid geworden op: do 25 sep 2014, 00:20
Voornaam: Gerard
Locatie: Barendrecht

Re: Beste kaartje om te kopen voor de X-T1?

Bericht door Illuminatus »

jev schreef:Er is nogal wat op zijn methode af te dingen en je mag aan de eindresultaten hooguit een voorzichtige conclusie trekken dat de ene kaart sneller is dan de andere. Hoe veel sneller en of de maximale snelheid ook maar enigszins gehaald wordt, dat zijn twee stappen te ver.
Voor wat betreft het eerste schreef ik ook al
Je kunt twee kaartjes globaal ook wat simpeler vergelijken.
En over het laatste
De ene kaart is ook de andere niet met dezelfde waarden.
Wat mis je trouwens nog bij de vermeldingen op het door mij genoemde kaartje. Volgens mij staan alle waarden die een kaart typeren er wel op.
It’s the Moron behind the camera that makes the picture, so don’t blame my gear.
Gebruikersavatar

jev
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 06 okt 2014, 11:51
Locatie: tussen Hoogland en Hooglanderveen

Re: Beste kaartje om te kopen voor de X-T1?

Bericht door jev »

Illuminatus schreef:
Je kunt twee kaartjes globaal ook wat simpeler vergelijken.
Misschien zeg ik het niet zo handig, maar bij het filmpje worden door anderen conclusies getrokken op basis van eigen setups. Als nu bijvoorbeeld zo'n mede-tester geen 1/1000 sluitertijd pakte maar 1/10 (omdat hij het binnen probeerde en de sluitertijd door de camera bepaald werd), dan scheelt dat makkelijk zo'n 2 a 3 seconden op de hele test (30 opnames?). Ook is het moment van indrukken en stoppen van de stopwatch niet bepaald nauwkeurig, een beeldje meer of minder kan zo maar (en daar mee ontstaan verschillen van 1 of 2 beelden van de 30, dat is al weer ruim 6% afwijking). Er kunnen dus grote verschillen ontstaan in de testresultaten, waar verkeerde conclusies aan verbonden kunnen worden. Ik zeg niet dat dat ook gebeurt, maar het kan wel. In feite is de enige juiste conclusie: "we weten het niet".
En over het laatste
De ene kaart is ook de andere niet met dezelfde waarden.
Wat mis je trouwens nog bij de vermeldingen op het door mij genoemde kaartje. Volgens mij staan alle waarden die een kaart typeren er wel op.
Vertel maar, zonder naar het datasheet van de kaart te kijken, hoe snel kan je er op schrijven? Lezen is duidelijk, maar voor een camera nauwelijks interessant...
Het is uiteindelijk deze geworden voor mijn nieuwe X-T1.
Gefeliciteerd met de aankoop, daar ga je geen spijt van krijgen!
Gebruikersavatar

ghermse
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 10 nov 2014, 16:52
Been thanked: 1 time
Gender:

Re: Beste kaartje om te kopen voor de X-T1?

Bericht door ghermse »

Ik gebruik UHSII en I kaartjes.
Met UHSI loopt de buffer vol en stopt de camera met foto's maken totdat de buffer niet meer in de stress is zeg maar.
Met UHSII schrijft de buffer 1 op 1 naar het kaartje. Dus ja kan onbeperkt door schieten haha.

Zal eventueel morgen wel laten zien wat de verschillen zijn.
Greetz,
Gerard

FujiFilm X-H2S - VG-XH - X-T4 - VG-XT4 - XF 10-24mm f/4 R IOS - XF 16-55mm f/2.8 R LM WR - XF 23mm f/1.4 - XF 50mm f/1.0 R WR - XF 56mm f/1.2 R - XF 50-140mm f/2.8 R OIS WR - XF 150-600mm f/5.6-8.0 R LM OIS WR - XF 200mm f/2 - XF 1.4X f/2
Plaats reactie

Terug naar “Geheugenkaarten en andere opslag”