X-T1 en iPhone 4 via WiFi: 2 puzzels


wblink
Ex-fXf
Berichten: 531
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 15:15

Re: X-T1 en iPhone 4 via WiFi: 2 puzzels

Bericht door wblink »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Illuminatus schreef:Zijn de puzzels nu opgelost? Overigens is de app geoptimaliseerd voor de iPhone 5, dus met de iPhone 4 kun je wellicht problemen ondervinden.
Hoezo geöptimaliseerd?????
Nou moe.
Willem.
Gebruikersavatar

Illuminatus
Berichten: 230
Lid geworden op: do 25 sep 2014, 00:20
Voornaam: Gerard
Locatie: Barendrecht

Re: X-T1 en iPhone 4 via WiFi: 2 puzzels

Bericht door Illuminatus »

:wtf:
Love, don’t shoot the messenger, ask the developer:

Ontwikkelaar: FUJIFILM Corporation © FUJIFILM Corporation
Compatibiliteit: Vereist iOS 5.0 of nieuwer. Compatibel met iPhone, iPad en iPod touch. Deze app is geoptimaliseerd voor iPhone 5.

https://itunes.apple.com/nl/app/fujifil ... 63045?mt=8
It’s the Moron behind the camera that makes the picture, so don’t blame my gear.
Gebruikersavatar

AnneS
Berichten: 54
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 20:38
Locatie: Rijnmond

Re: X-T1 en iPhone 4 via WiFi: 2 puzzels

Bericht door AnneS »

Alsof iedereen en Iphone5 heeft!
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 43 times
Been thanked: 187 times
Gender:
Contacteer:

Re: X-T1 en iPhone 4 via WiFi: 2 puzzels

Bericht door remoss »

Wel veel denk ik, maar ik ook niet , so what? Het is een tip, doe ermee wat je wilt ;)

Dank voor de tip, Illuminatis!
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

Topic Starter
hansNL
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 22:15

Re: X-T1 en iPhone 4 via WiFi: 2 puzzels

Bericht door hansNL »

wblink schreef:Je kunt ook voorkomen dat de wifiverbinding wegvalt. Je moet daarvoor de uitschakeltijd op je IPhone op "nooit" zetten. Iets wat mi gewoon in de app thuishoort, bv TomTom doet dat .
:oops: Ja zo eenvoudig kan het zijn, je moet er alleen even aan denken. Mijn iPhone4 gaat na 2 minuten niets doen in slaapstand.
Instelling op 'nooit' en probleem opgelost.
Dankjewel,

hansNL
X-T2, 27, 16-55, 56

wblink
Ex-fXf
Berichten: 531
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 15:15

Re: X-T1 en iPhone 4 via WiFi: 2 puzzels

Bericht door wblink »

Er zijn 2 zaken die mi mis ziijn: ten eerste de app van Fuji, die MOET kunnen zorgen dat je IOhone niet uit gaat ondanks je instellingen. Heb Fuji daar al op gewezen, maar iets met kluitje en riet.
Het adere is dat ik niet kan begrijpen waarom je in de IPhone niet een voorkeur volgorde van wifi erbindingen kunt aangeven.
Nou moe.
Willem.
Gebruikersavatar

henkvr
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 30 mar 2015, 10:49
Locatie: Lemmer (Friesland)
Been thanked: 3 times

Re: X-T1 en iPhone 4 via WiFi: 2 puzzels

Bericht door henkvr »

Het lukt me direct om verbinding te maken met mijn iPad. Maar met de iPhone 4s (iOS8.3) krijg ik het niet voor elkaar.
Iemand een tip?
X-T4 • XF10-24mm • XF 1.4/23mm • XF 2/35mm • XF50-140mm • XF 2.8/16-55 • Zeiss Touit 2.8/50M

Cees
fXf sponsor
Berichten: 541
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 08:24
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: X-T1 en iPhone 4 via WiFi: 2 puzzels

Bericht door Cees »

Volgens mij staat een aantal berichten hoger al dat het niet kan, 'geoptimaliseerd voor IPhone5'........
Groet, Cees
Gebruikersavatar

henkvr
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 30 mar 2015, 10:49
Locatie: Lemmer (Friesland)
Been thanked: 3 times

Re: X-T1 en iPhone 4 via WiFi: 2 puzzels

Bericht door henkvr »

Bedankt. Dat las ik inderdaad, maar dat is voor velerlei uitleg vatbaar: betekent dat dat het pas vanaf iPhone 5 werkt? Op internet vind ik meerdere problemen met iPhone 4S, maar evenveel waar het wel is gelukt.
Nou ja, is ook geen halszaak. Ik red me ook wel zonder of met alleen de iPad ;)
X-T4 • XF10-24mm • XF 1.4/23mm • XF 2/35mm • XF50-140mm • XF 2.8/16-55 • Zeiss Touit 2.8/50M
Gebruikersavatar

Topic Starter
hansNL
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 22:15

Re: X-T1 en iPhone 4 via WiFi: puzzels opgelost

Bericht door hansNL »

Betere oplossing gevonden.
Sinds ik dit draadje startte heb ik bijgeleerd, mede door de antwoorden in dit forum en andere fora, kan ik nu de verbinding tussen X-T1 en iPhone4 prima gebruiken. Stabiel, werkt gewoon perfect.

Het wegvallen van de wifi-verbinding tussen X-T1 en iPhone4 kan door drie dingen veroorzaakt worden:
1) X-T1 gaat in sluimerstand als je een tijdje geen foto maakt.
Oplossing: in X-T1 menu instellingen2/stroombeheer/uitschakelen/uit
2) iPhone gaat in sluimerstand als je een tijdje geen foto maakt.
Oplossing: in iPhone menu instellingen/algemeen/automatisch slot/nooit
3) iphone gaat op zoek naar ander WiFi netwerk, omdat hij via de X-T1 geen internet-toegang vindt om je mail/whatsapp/facebook etc te updaten.
Oplossing: in iPhone menu twee dingen wijzigen:
instellingen/wifi/vraag om verbinding/uit
instellingen/mobiel netwerk/mobiele data/uit

Nu blijven beide apparaten wakker (kost uiteraard stroom) en de iPhone gaat niet op zoek naar een betere wifi-verbinding, dan die met de X-T1.
Werkt!
En nog een ervaringstip: als je de wifi gebruikt om zelf ook in de foto te kunnen staan (groepsfoto bijvoorbeeld), schakel dan op de X-T1 de zelfontspanner in op 2 sec (menu opnamestanden 2/zelfontspanner/2 sec). Anders staat iedereen op de foto te lachen naar het vogeltje en sta je zelf op de foto steeds naar je iPhone te kijken als je afdrukt.
X-T2, 27, 16-55, 56

wblink
Ex-fXf
Berichten: 531
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 15:15

Re: X-T1 en iPhone 4 via WiFi: 2 puzzels

Bericht door wblink »

Ad 1:

Mijn X-T1 blijft gewoon aan zodra de wifi verbinding actief is, daarvoor hoef ik niks in stroombeheer aan te passen: DAT gedeelte in de software heeft Fuji wel goed aangepakt. De app daarentegen (IOS) laat de IPhone gewoon in slaap vallen, terwijl het heel wel moglijk is om de app de IPhone NIET te laten uitschakelen.
Ik heb Fuji hier al meermalen op gewezen, maar je kunt het net zo goed (even veel resultaaat) aan de vogels in je tuin vertellen, ik ben er dus mee gestopt. (met melden bij Fuji, niet met gebuik van de app). Moet nu alleen de IPad (die ik daarvoor meestal gebruik) in de instellingen op "nooit uitgaan" zetten.
Nou moe.
Willem.
Plaats reactie

Terug naar “X-T1”