Wat heb ik nu aan mijn auto hangen?

De beestjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Frits
Berichten: 180
Lid geworden op: do 02 jul 2015, 14:57
Voornaam: Frits
Locatie: Hoogeveen
Bewerk mijn foto's: Ja
Been thanked: 23 times
Gender:

Wat heb ik nu aan mijn auto hangen?

Bericht door Frits »

Toen wij vanmorgen na het boodschappen doen instapten, zagen we een groen beest op de voorruit zitten. "Ach, die waait er van zelf af zo." En ja, toen ik wegreed, kwam het dier in beweging en liep over de ruit naar de zijkant van de auto. Tijdens de rit verplaatste het zich nog over de zijruit naar achter en verdween daar uit ons zicht. "Zie je nu wel."
Thuis gekomen constateerde ik dat onze lifster, bij nadere beschouwing blijkt het een jonge vrouwelijke groene Sabelsprinkhaan, of heet dat dan Sabelsprinkhane, te zijn, zich kennelijk moeiteloos had weten vast te houden aan de lak van mijn glimmend gepoetste auto en dat bij 45 Km per uur. :shock:
Zulke handjes zoeken ze bij de Kanaaltunnel nu ook. :mrgreen:

Toch even een paar foto's gemaakt, want jonge vrouwelijke Groene Sabelsprinkhanes willen niet iedere dag met een ouwe kerel als ik mee liften. Toch?

Afbeelding

Ze heeft voelsprieten die twee keer haar eigen lengte zijn, maar die heb ik bewust buiten beeld gelaten, anders was de sprinkhane zelf zo klein.
Jonge sprinkhanen hebben nog geen vleugels om mee te vliegen. Dat mogen ze pas als ze groot zijn.
Deze dieren schijnen ook als voedsel voor mensen te kunnen dienen, maar dat zal ik wel niet meer mee gaan maken. :sick:
Fuji F550 EXR.
Gebruikersavatar

paul b
Berichten: 116
Lid geworden op: za 13 jun 2015, 14:20
Locatie: Amsterdam

Re: Wat heb ik nu aan mijn auto hangen?

Bericht door paul b »

Een bijzonder diertje en knap lastig om te fotograferen lijkt me. Toch oppassen Frits; het meenemen van onvolgroeide minderjarigen kan tot strafvervolging leiden! Wordt een vrouwelijke sabelspringhaan ook wel sabelspringkip genoemd?
Gebruikersavatar

henkvr
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 30 mar 2015, 10:49
Locatie: Lemmer (Friesland)
Been thanked: 3 times

Re: Wat heb ik nu aan mijn auto hangen?

Bericht door henkvr »

Je plaatst nogal eens foto's van insecten, Frits. Het valt me dan op dat je er dan veel over weet te vertellen. Is dat een hobby van je?
X-T4 • XF10-24mm • XF 1.4/23mm • XF 2/35mm • XF50-140mm • XF 2.8/16-55 • Zeiss Touit 2.8/50M
Gebruikersavatar

Topic Starter
Frits
Berichten: 180
Lid geworden op: do 02 jul 2015, 14:57
Voornaam: Frits
Locatie: Hoogeveen
Bewerk mijn foto's: Ja
Been thanked: 23 times
Gender:

Re: Wat heb ik nu aan mijn auto hangen?

Bericht door Frits »

henkvr schreef:Je plaatst nogal eens foto's van insecten, Frits. Het valt me dan op dat je er dan veel over weet te vertellen. Is dat een hobby van je?
Nee hoor. Maar op het internet kun je vrij gemakkelijk een boel informatie vinden en ik vind het altijd leuk om te weten wat ik fotografeer en onder welke naam ik het dan moet opslaan.
Alle insecten foto's opslaan als beestje1, beestje2 enz. vind ik niet echt handig. En je leert nog eens wat. :mrgreen:
Fuji F550 EXR.

wblink
Ex-fXf
Berichten: 531
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 15:15

Re: Wat heb ik nu aan mijn auto hangen?

Bericht door wblink »

Leuk Frits: dubbele hobby!
Nou moe.
Willem.
Gebruikersavatar

Topic Starter
Frits
Berichten: 180
Lid geworden op: do 02 jul 2015, 14:57
Voornaam: Frits
Locatie: Hoogeveen
Bewerk mijn foto's: Ja
Been thanked: 23 times
Gender:

Re: Wat heb ik nu aan mijn auto hangen?

Bericht door Frits »

Wat? Fotograferen en de beest uithangen? :think: :lol: :lol:
Fuji F550 EXR.

wblink
Ex-fXf
Berichten: 531
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 15:15

Re: Wat heb ik nu aan mijn auto hangen?

Bericht door wblink »

:mrgreen:
Nou moe.
Willem.
Plaats reactie

Terug naar “Fauna”