Even voorstelllen

Wie ben je?
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
grofweg
Berichten: 2
Lid geworden op: do 30 jul 2015, 21:34

Even voorstelllen

Bericht door grofweg »

Hallo,

Dik een jaar ben ik nu in het bezit van een Fujifilm X-E1 met XF 18-55MM F/2.8-4.0. Na jarenlang een Nikon D50 te hebben gehad, werd deze verruild voor de Fuji. Mijn ervaring tot nu toe met de Fuji is er 1 van haat en liefde. Alsof ik weer opnieuw moest leren lopen. Al mijn ervaring met de D50 ten spijt, blijkt dit een camera die aandacht vraagt, bij elke foto. En als je dat dan ook doet: verrast wordt door de kwaliteit van de foto's.

Haat-liefde dus. Maar het dwingt mij ook te doen wat ik al jaren wil. Bewuster foto's maken. Ik moet mijzelf daar alleen nog de tijd en de ruimte voor geven. Afgelopen vakantie heb ik daar een start mee gemaakt (ja, pas een jaar na de aanschaf). Zwart-witfoto's hebben bij mij de voorkeur, maar ik merk met de Fuji, dat sommige kleurenfoto's wel erg mooi direct uit het toestel rollen.

Ik maak bij die nabewerking gebruik van LightZone en Rawtherapee als openSUSE gebruiker. Zijn hier meer linux gebruikers?

Ik heb mij aangemeld op dit forum omdat ik hier en daar nog wel wat tips en feedback kan gebruiken, om mijn ervaring en (beperkte) kennis te delen.

Groet,

Martin
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 43 times
Been thanked: 190 times
Gender:
Contacteer:

Re: Even voorstelllen

Bericht door remoss »

Welkom op fXf Martin! Ik ken het gevoel met de X-E1 en 2. Maar wat je zegt, de kwaliteit maakt veel goed!
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”