Samyang shizzle

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
FujiMoetie
Berichten: 302
Lid geworden op: za 17 jan 2015, 17:34
Locatie: Heemskerk

Samyang shizzle

Bericht door FujiMoetie »

Ik zit weer te denken om een samyang lens aan te schaffen omdat ik manual gewoon gaaf vind.
Op de Sony A99 had ik vroeger de Samyang 85 1.4, schitterende lens.

Ik vroeg me af of iemand die op de Fuji gebruikt. Ik zit een beetje te kijken naar portretlenses.
De 85 wordt een 127.5 lens, de 135 gaat net over de 200mm (is dat handig in de studio?) en dan is er nog de 100mm macro versie... a 150mm

Enig advies zou welkom zijn
Thanks
Fujifilm X-PRO2 | XF 16 F1.4 R WR | XF 35 F2 R WR

plincky
Ex-fXf
Berichten: 84
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 13:22

Re: Samyang shizzle

Bericht door plincky »

Voor full body shots moet je met 127mm wel een redelijke afstand hebben tot je onderwerp. 85mm (35mm kleinbeeld) is al lang voor in mijn huiskamer.
Heb geen ervaring met de 135 of 100mm. Maar met de 85mm (127mm dus) heb je nog enige ruimte en zou lekker voor de 85mm gaan of de 100mm.
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1035
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Samyang shizzle

Bericht door André »

Samyang heeft ook andere brandpunten. Ik zou eerst voor en Fuji 56mm gaan maar die kost. Samyang maakt ook wel iets in die richting. Je zou ook met een adapter elke willekeurige DSLR objectief kunnen gebruiken. Opties te over.

Samyang 50mm f1.4. op een cropsensor lijkt me mooi. http://www.lenstip.com/2109-news-Samyan ... eview.html
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Gebruikersavatar

Ed Post
Berichten: 518
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 12:28
Locatie: Haarlem
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: Samyang shizzle

Bericht door Ed Post »

Waarom dan niet een mooi stukje oud glas met een adapter?
Ben je een stuk goedkoper uit, maar geen AF.
Een flinke zooi Fujifilm camera's, objectieven, flitsers, adapters, oud glas en Canon AF objectieven met AF Viltrox adapter.
Wat zal ik nu weer eens meenemen?
Plaats reactie

Terug naar “Objectieven algemeen”