Mijn 365 project

Foto's die nergens anders onder vallen
Plaats reactie

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Donderdag 2 februari 2023, Alphen aan den Rijn
Afbeelding
Gebruikersavatar

Zoom55
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 20:18
Voornaam: J.
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Mijn 365 project

Bericht door Zoom55 »

Iemand adviseert: Project 52 weken, 1 foto per week.
Ik zou zeggen: Project 12 maanden, 1 foto per maand.
Waarom? Ik denk, dat 12 ECHT interessante foto’s maken per jaar al heel erg moeilijk is.
Mij zou het zeker niet lukken.
Gebruikersavatar

PeterD
fXf sponsor
Berichten: 634
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 125 times

Re: Mijn 365 project

Bericht door PeterD »

Discussie over wat wel of geen interessante foto is zal blijven bestaan.Door het plaatsen van veel foto's heb je in ieder geval wat te kiezen. Er zullen altijd foto's zijn die mooier en/of interessanter zijn.Als daar op gereageerd word kan de maker ,en ook wij nog iets van opsteken over het waarom.De laatst geplaatste foto vind ik wel apart maar dat hele grote bovenste witte vlak vind ik niet mooi.Ik had daar waarschijnlijk een 16x9 formaat van gemaakt.Wat bij fotograferen ook wel eens vergeten word is dat smaken verschillen.En dat zal zo blijven.

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

Deze drie "bomen" als een teken van hoop op deze International Cancer day, 4 februari 2023, Alphen aan den Rijn

Afbeelding

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

Zoom55 schreef: vr 03 feb 2023, 22:25 Iemand adviseert: Project 52 weken, 1 foto per week.
Ik zou zeggen: Project 12 maanden, 1 foto per maand.
Waarom? Ik denk, dat 12 ECHT interessante foto’s maken per jaar al heel erg moeilijk is.
Mij zou het zeker niet lukken.
Ik heb ook niet beloofd dat alles wat ik hier plaats van hoge kwaliteit zal zijn...de motivatie is de ene dag groter dan de andere en dat kun je ook terugzien in de (kwaliteit van) de foto's. Ik ben overigens lang niet de enige die zoiets gestart is. Als je goed kijkt op Instagram bijvoorbeeld dat kom je er wel een paar tegen. Als Fuji adapters hier zijn jullie waarschijnlijk wel bekend met Jonas Rask, onze dokter uit Denemarken en een verwoed fotograaf en hij heeft vrijwel alle toestellen en lenzen van Fuji becommentarieerd, hoewel hij onlangs ook een Leica heeft aangeschaft. Door hem ben ik eigenlijk op pad gebracht om ook een jaar lang iedere dag een foto te maken en diezelfde foto dezelfde dag nog te plaatsen. Hij is overigens pas opnieuw gestart met zo'n ruim driehonderd dagen plan, zie hiervoor zijn account op Instagram. Ik pretendeer zeer zeker niet in zijn schaduw te staan. Waar het mij om gaat is dat ik lekker bezig ben met mijn hobby en ik geef toe soms met wat meer zin dan de andere dag, maar juist zo'n plan ieder dag even op stap te gaan, stimuleert tegelijkertijd ook wel weer. Ik weet niet of jullie het maandelijks te verschijnen Fujilove kennen, maar iedere fotograaf waarmee een interview wordt gehouden wijst er op lekker bezig te zijn met fotograferen en je minder druk te maken over de hoeveelheid likes op Instagram. Eerlijk gezegd toen ik me ook een beetje bezig ging houden met Instagram en daar foto's plaatste dacht ik ook dat het leuk zou zijn zoveel mogelijk likes te krijgen, maar voordat je het weet is dat alleen nog maar het streven en gaat voorbij aan het feit dat het gewoonweg veel leuker is om ongedwongener met je hobby bezig te zijn dan te streven naar zoveel mogelijk foto''s (van top kwaliteit) en daarvoor dan de waardering te ontvangen van andere lieden en/of fotografen. Bijna werd dat bij mij ook doel op zich. Die gedachte, dus gewoon lekker op stap en maar zin waar je op uitkomt, speelt voor mij nu ook een belangrijke rol om dat jaar dat ik me heb voorgnomen daadwerkelijk af te ronden. En ja, de ene foto is minder dan de ander. Dat is dan maar zo. Alleen als de moderator het allemaal niets vindt, dan hou ik er mee op.

Vandaag, zondagse de 5e februari, zo'n drie uurtjes op stap geweest in het Amsterdanse Bos. Vaak vanuit Aalsmeer, waar we toen woonden, heel wat kilometers hardlopend afgelegd. Nu lekker ongedwongen ruim tweehonderd foto's geschoten, hieronder een daarvan.,..en net op tijd terug in Alphen om mijn clubje gelijk te zien spelen ... De rest van de foto's (voor zover ze ermee door kunnen natuurlijk) binnenkort op mijn website, die ik overigens nog volop aan het vullen. ben.

Afbeelding

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

PeterD schreef: za 04 feb 2023, 08:22 Discussie over wat wel of geen interessante foto is zal blijven bestaan.Door het plaatsen van veel foto's heb je in ieder geval wat te kiezen. Er zullen altijd foto's zijn die mooier en/of interessanter zijn.Als daar op gereageerd word kan de maker ,en ook wij nog iets van opsteken over het waarom.De laatst geplaatste foto vind ik wel apart maar dat hele grote bovenste witte vlak vind ik niet mooi.Ik had daar waarschijnlijk een 16x9 formaat van gemaakt.Wat bij fotograferen ook wel eens vergeten word is dat smaken verschillen.En dat zal zo blijven.

Peter D: dank voor je opmerking over de uitvoering en bewerking van de foto; ik ga meestal gewoon volgens mijn gevoel te werk, zowel bij het fotograferen als tijdens de bewerking......ik kijk vaak bij foto's waarvan ik denk dat die ook wel geschikt zouden zijn voor een andere afmeting/formaat; ik heb de foto wel enigszins gecropt maar niet overwogen om bijvoorbeeld het effect in vierkant formaat eens op het scherm te toveren. Maar ik zal dat de komende dagen zeker eens uitproberen.

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

Mandag 6 februari 2023, Alphen aan den Rijn
Jongen niet helemaal scherp, maar vindt de foto wel pakkend

Afbeelding

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

Vanochtend, 7 februari 2023, rond achten, Zegerplas Alphen aan den Rijn

Afbeelding

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

Op zoek geweest naar een beetje lente

Afbeelding

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

Amsterdam, donderdag 9 februari 2023

Afbeelding

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

Niet veel tijd vandaag..snel even een 'stilleven" vanuit de huiskamer...vrijdag 10 februari 2023

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Diversen”