Hoi iedereen!

Wie ben je?

Topic Starter
plincky
Ex-fXf
Berichten: 84
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 13:22

Hoi iedereen!

Bericht door plincky »

Hoi,

Ik ben Rob Plinck (34j) en wilde graag lid worden van dit forum om kennis op te doen en wellicht wat te delen waar ik dat kan.
Na 15 jaar analoog en digitaal Nikon te hebben gefotografeerd is sinds 4 maanden er een Fuji bijgekomen (X-T1) welke de Nikon van zijn troon heeft gestoten.
Ik ben tot mijn eigen verbazing (bijna) volledig overgestapt, en heb binnen 2 maanden zo'n beetje heel mijn DSLR uitrusting verwisseld voor het X systeem.
Het is af en toe nog wel even wennen en soms vraag ik me nog wel eens af of dit nu echt de juiste keus is, maar krijg er steeds meer vertrouwen in. Zoveel dat ik voorzichtig mijn laatste Nikon DSLR aan het verkopen ben.

Ik fotografeer al best wat jaartjes wat vooral hobbymatig is. Echter ben ik sinds vorig jaar ook deels als fotograaf actief voor mijn werk.
In de drukkerij/uitgeverij waar ik werk word ik ingezet voor diverse fotowerkzaamheden. Dit kan zijn voor het vullen van websites, zakelijke portretten voor folders, productfotografie enz. Tevens ben ik de vaste fotograaf voor het blad "Baarn Magazine".

Tot in het forum!

Rob Plinck
Mijn website
Gebruikersavatar

bcvthul
fXf sponsor
Berichten: 161
Lid geworden op: zo 12 jul 2015, 14:17
Been thanked: 2 times

Re: Hoi iedereen!

Bericht door bcvthul »

Welkom Rob,

Je zult hier wel meer (ex-)Nikon gebruikers tegenkomen...
Fujifilm X100T
Gebruikersavatar

MacFuji
Berichten: 980
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 18:14
Voornaam: Ron
Locatie: Apeldoorn
Has thanked: 412 times
Been thanked: 118 times

Re: Hoi iedereen!

Bericht door MacFuji »

Welkom
FujiFilm X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 70-300 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF 30 MACRO | Sigma 16mm, 33mm, 56mm f/1.4 DC DN | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/

Topic Starter
plincky
Ex-fXf
Berichten: 84
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 13:22

Re: Hoi iedereen!

Bericht door plincky »

Bedankt :-)
ja idd.... kom veel bekende namen tegen en vroeg me al bijna af aan wie ik me voor moest stellen. Volgens mij is/was een groot deel van dit forum ook actief op NCN.
Gebruikersavatar

AVI-Foto
fXf sponsor
Berichten: 655
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 21:22
Voornaam: Arjan
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Hoi iedereen!

Bericht door AVI-Foto »

Haha Rob, :D

Welkom bij de F-side !!
Ik had je niet 1-2-3 hier verwacht. Had al gezien dat je je Nikon spul aan het weg doen was, maar dacht meer dat dat kwam door de nieuwe Sony ....
Hehe, wat hebben wij wat heen en weer verkocht aan elkaar in de goeie ouwe Nikon tijd !

Ook ik heb me vaak genoeg afgevraagd of ik wel juist had gedaan aan de verkoop van mijn Nikons, maar elke keer weer als ik de Fuji files bekijk, bedenk ik me dat die D800 bestanden zker niet zalig makend zijn, in mijn geval bleek het achteraf meer een beperking.

Hoewel ik de laatste maanden geen enkele noemenswaardige foto's gemaakt heb, ben ik nog steeds blij met mijn sprong in het Fuji diepe.

Enjoy je nieuwe spulletjes, en de uitdaging die er bij komt kijken bij zo'n overstap!
Enne een EVF is fantastisch ...niet alleen weten wat je doet maar ook gelijk het kunnen zien ervan, is ..... mmmmmmmmmm.... heerlijk ... :duimop:

Ik heb er nu 3, de X-Pro1, X-E1 en de X-T1 (nog geen cent uitgegeven, allemaal nog steeds van mijn Nikon potje :lol:)
     Groet, Arjan
     avi-foto.nl
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 43 times
Been thanked: 190 times
Gender:
Contacteer:

Re: Hoi iedereen!

Bericht door remoss »

Welkom hier op fXf Rob!
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1035
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Hoi iedereen!

Bericht door André »

Ja hoor, het hele NCN forum loopt bijna leeg. hihi.
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..

Topic Starter
plincky
Ex-fXf
Berichten: 84
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 13:22

Re: Hoi iedereen!

Bericht door plincky »

Tnx.

Hé Arjan.
Ja ik had het eigenlijk ook nog niet echt verwacht. Maar af en toe ben ik wel eens in voor een gekke beslissing. ;-P
De Sony heb ik zeker aan zitten denken.....maar die aanschafprijs en de toch nog beperkte keuze in objectieven wilde ik daar nog niet aan.
Heb eerste de X-T1 erbij gekocht om te kijken of het wel wat was. Maar hoe meer ik het gebruik hoe fijner ik het ga vinden. En die objectieven die gewoon lekker scherp zijn vanaf hun grootste opening is een verademing.
De 16MP is voor mij nog wel een dingetje i.v.m. mijn werk voor het magazine maar dat gaat tot nu toe goed. Ze willen nog wel eens knippen in mijn foto's voor de opmaak. Ik hoop dat ze de AF tracking nog wel even iets beter maken en hoop ook eigenlijk dat ze nog een nieuwe X-T2 maken met een 24 MP of meer sensor en dan ben ik tevreden. Afgelopen donderdag een korte shoot gehad met een BN'er buiten met mijn nieuwe Yongnuo flitssetje en dat verliep prima. het is ideaal om te kunnen zien wat je resultaat is in de EVF voordat je afdrukt. en ook resultaten in de volle zon gewoon kunnen zien is top! en dat kantelschermpje..... :-) en de ES is fantastisch voor buiten! vorige week foto's gemaakt op 1.2 met 1/32.000 :-D

Mocht je nog hunkeren naar de D800.... die van mij staat sinds vandaag ook op MP. ;-) heb overigens heel veel plezier gehad met de Nikon en in 2 jaar 50K foto's en veel mooie plaatjes verder is het wel mooi geweest. Laatst gebruikte ik ze door elkaar en vergat gewoon AF-ON in te drukken op de Nikon en had dus geen scherpe foto's :-S lol.
Als deze verkocht is komt er gewoon een 2de X-T1 zolang er nog geen X-T2 is.
Wil ook nog wel wat objectieven upgraden wat dan ook deels kan maar dat komt ook wel met zijn tijd. heb nu de 18-55/35/56/50-200 waarvan de 56 en 35 natuurlijk er het meeste op zitten.

Soms is het nog wel even wennen maar dat kan ook niet anders na 15 SLR te hebben geschoten. Komt vast goed.
Gebruikersavatar

Martain
Berichten: 79
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 00:30
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Hoi iedereen!

Bericht door Martain »

Welkom Rob
Fuijfilm X-T1 | XF 10-24 | XF 18-135 R LM OIS WR | XC 55-230 | MHG-XT1-L

Cees
fXf sponsor
Berichten: 541
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 08:24
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: Hoi iedereen!

Bericht door Cees »

Hoi Rob, welkom!
Groet, Cees
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”