Google Nik Collection voortaan gratis

Alles over bewerken van foto's
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3851
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 42 times
Been thanked: 186 times
Gender:
Contacteer:

Google Nik Collection voortaan gratis

Bericht door remoss »

Vanaf vandaag is de Nik Collection gratis te downloaden en te gebruiken:

https://www.google.com/nikcollection/
Today we’re making the Nik Collection available to everyone, for free.

Photo enthusiasts all over the world use the Nik Collection to get the best out of their images every day. As we continue to focus our long-term investments in building incredible photo editing tools for mobile, including Google Photos and Snapseed, we’ve decided to make the Nik Collection desktop suite available for free, so that now anyone can use it.

The Nik Collection is comprised of seven desktop plug-ins that provide a powerful range of photo editing capabilities -- from filter applications that improve color correction, to retouching and creative effects, to image sharpening that brings out all the hidden details, to the ability to make adjustments to the color and tonality of images.

Starting March 24, 2016, the latest Nik Collection will be freely available to download: Analog Efex Pro, Color Efex Pro, Silver Efex Pro, Viveza, HDR Efex Pro, Sharpener Pro and Dfine. If you purchased the Nik Collection in 2016, you will receive a full refund, which we’ll automatically issue back to you in the coming days.

We’re excited to bring the powerful photo editing tools once only used by professionals to even more people now.
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1035
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Google Nik Collection voortaan gratis

Bericht door André »

Werkt prima.
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3851
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 42 times
Been thanked: 186 times
Gender:
Contacteer:

Re: Google Nik Collection voortaan gratis

Bericht door remoss »

Yep en nu dan voor nop! Heb er een paar jaar geleden nog ruim 100 euro voor betaald. Dáárvoor was het pakket zelf een honderdje of vier.
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

arnold_w
Berichten: 803
Lid geworden op: do 18 dec 2014, 21:01
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Google Nik Collection voortaan gratis

Bericht door arnold_w »

Netjes hoor, gebruikte het al, maar toch mooi dat ze dit nu zo aanbieden.
X-T1 | X-H1 | | XF 18-55 | GFX 50S | GF 30mm | GF 45-100 | GF 100-200
Arnold van Wijk Fotografie | IJsland Fotoreizen
Gebruikersavatar

Angelo
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 14 mar 2016, 21:00
Voornaam: Engel
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Google Nik Collection voortaan gratis

Bericht door Angelo »

Een maand geleden twijfelde ik tussen Lightroom en Capture one pro. Met name heb ik voorlopig gekozen voor Lightroom omdat dat de mogelijkheid geeft om Nik software te gebruiken. Nik software spreekt/sprak me aan omdat ik in de nikon software al gewend was om met u-points te werken. Maar ik had het nog niet aangeschaft. Daarom komt het goed uit dat vandaag de software vrij is. Gelijk gedownload. Hartelijk bedankt voor het delen van de info.
X-H1 X-T1 X-T2010-24/416-55/2.850-140/2.8100-400/4.5-5.61.4 TC35/1.480/2.818-55/2.8-418-135/3.5-5.650-230/4.5-6.7
Gebruikersavatar

Illuminatus
Berichten: 230
Lid geworden op: do 25 sep 2014, 00:20
Voornaam: Gerard
Locatie: Barendrecht

Re: Google Nik Collection voortaan gratis

Bericht door Illuminatus »

Ik gebruik het al jaren en heb er indertijd nog heel veel geld voor moeten neertellen.
Na de overname door Google werd het een stuk aantrekkelijker geprijsd.
Nadeel was dat er sindsdien geen updates meer zijn verschenen.
Nu het gratis wordt verstrekt, vrees ik dat de ontwikkeling helemaal stil komt te liggen.
Wellicht gaat het dan dezelfde kant op als met Picasa.
Om die reden ben ik minder blij met deze “prijsverlaging”.
It’s the Moron behind the camera that makes the picture, so don’t blame my gear.
Gebruikersavatar

johant
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 29 apr 2015, 19:37

Re: Google Nik Collection voortaan gratis

Bericht door johant »

Nou, dat is bedenkelijk nieuws ... meestal betekent dat "einde product" inderdaad.
Gebruikersavatar

AVI-Foto
fXf sponsor
Berichten: 655
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 21:22
Voornaam: Arjan
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Google Nik Collection voortaan gratis

Bericht door AVI-Foto »

Dat van geen updates is niet waar hoor. :^o

Nik heeft wel degelijk redelijk wat updates gehad onder beheer van Google, alleen gebeuren die updates achter de schermen, en krijg je die automatisch binnen.
Die updates werden in stilte op je PC gezet, waar in het begin heel veel kritiek over was (is?)

Volgens mij zijn we ooit via Google begonnen bij 1.0.xxx en zitten we nu inmiddels op 1.2.11

Zo is bijv. Analog Efex 2 tijdens Google beheer uitgebracht. Als je dat geen update noemt ....

Zie bijv. deze link maar https://support.google.com/nikcollectio ... 0822?hl=en
     Groet, Arjan
     avi-foto.nl
Gebruikersavatar

MacFuji
Berichten: 964
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 18:14
Voornaam: Ron
Locatie: Apeldoorn
Has thanked: 392 times
Been thanked: 113 times

Re: Google Nik Collection voortaan gratis

Bericht door MacFuji »

Ik sluit mij aan bij Arjan (avi-foto) regelmatig updates gehad op m'n Mac.
FujiFilm X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 70-300 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF 30 MACRO | Sigma 16mm, 33mm, 56mm f/1.4 DC DN | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
Gebruikersavatar

Illuminatus
Berichten: 230
Lid geworden op: do 25 sep 2014, 00:20
Voornaam: Gerard
Locatie: Barendrecht

Re: Google Nik Collection voortaan gratis

Bericht door Illuminatus »

AVI-Foto schreef:Dat van geen updates is niet waar hoor. :^o
Inderdaad mijn fout. Er is nog wel onderhoud aan het pakket geweest. Had ook beter van upgrades kunnen spreken. En ja, Analog Efex heeft een upgrade gekregen. Alleen gebruik ik dat onderdeel niet. Wel geprobeerd, leuk voor een enkele specifieke foto die zich daarvoor leent. Ok, dat is mijn ervaring.
De andere onderdelen gebruik ik intensief. Die hebben alleen updates gekregen, voornamelijk bugfixes en aanpassingen aan OS en aan nieuwe versies van Photoshop en Lightroom. Versie 1.2.x is gekomen omdat er meer ingrijpende aanpassingen nodig waren om de software te gebruiken met Photoshop CC 2014. Verbetering c.q. uitbreiding van functionaliteit heeft niet meer plaatsgevonden. Major upgrades zijn er niet geweest.
Medewerkers van het oorspronkelijke ontwerpteam zijn overgestapt naar Macphun.
De vraag blijft of deze gratis versie doorontwikkeld zal worden en of deze nog aangepast gaat worden bij ingrijpende veranderingen aan Photoshop en Lightroom.
Dat was mijn bezorgdheid en die blijft.
It’s the Moron behind the camera that makes the picture, so don’t blame my gear.
Plaats reactie

Terug naar “Beeldbewerking”