Voorstellen

Wie ben je?
Gebruikersavatar

Topic Starter
Anna G J
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 25 sep 2016, 22:24
Voornaam: Anna

Voorstellen

Bericht door Anna G J »

Ik ben Anna en sta op het punt om mijn Nikon uitrusting volledig in te ruilen voor Fuji. Wie heeft dit proces al doorstaan en wie twijfelt?
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1574
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Voorstellen

Bericht door GeorgeF »

Hoi Anna ik heb dit proces al doorgemaakt en mijn jongste dochter ook.
Mijn oudste dochter staat nu op het punt haar Nikon uitrusting in te leveren.
Voor mij was het gewicht erg belangrijk over de beeldkwaliteit was ik op dat moment dacht ik tevreden.
Ik had goed glaswerk en vooral lichtsterk.
Nu ik alles ingeruild heb ben ik dik tevreden met mijn Fuji gear.
En vraag ik mij nu af waarom ik zo tevreden was met de beeldkwaliteit van de Nikon.
Het is een levensgroot verschil.
De kleuren zijn veel mooier en dieper, maar de sensor is ook vele malen beter.
Nee ik heb geen moment spijt gehad.
Ik had dan een DX camera maar er zijn ook vele FF fotografen die hun Nikon of Canon spul aan de willigen hebben gehangen en met Fuji verder zijn gegaan.
Voor mij was de keus niet moeilijk ik kan vanwege gezondheidsproblemen geen zware tas meer sjouwen.
Dus verstand op nul en verkopen die boel.
Vond het wel eng omdat ik een prachtige 70-200 2.8 VR van Nikon had waar ik erg mee in mijn schik was.
Ook de 17-50 mm 2.8 van Tamron was mijn favoriet.
Met pijn in mijn hart heb ik ze verkocht.
Maar nu maak ik tenminste weer foto's ik kan mijn spul overal mee naar toe nemen.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

Harlin
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 20 jan 2016, 23:53
Voornaam: Harry
Has thanked: 29 times
Been thanked: 5 times

Re: Voorstellen

Bericht door Harlin »

Welkom Anna,

Het meeste van mijn Nikon uitrusting heb ik nog, alleen een paar lenzen verkocht/ingeruild.
Heb er geen moment spijt van gehad.
Plezier in fotograferen is weer helemaal terug.
1 nadeel, de rugzak wordt wel weer steeds zwaarder met mooi speelgoed. :)
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 43 times
Been thanked: 190 times
Gender:
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door remoss »

Welkom op fXf Anna. Ooit voor de keuze gestaan, uiteraard getwijfeld maar daarna nooit spijt gehad!
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

Topic Starter
Anna G J
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 25 sep 2016, 22:24
Voornaam: Anna

Re: Voorstellen

Bericht door Anna G J »

Het is wel een dingetje...40 jaar trouw aan Nikon maar vorig jaar een xt-1 gekocht die als back up mee ging op reportage. Tot ik vorige week besloot om de buitenserie met de fuji te maken en een week later de foto's binnen kreeg. Waaauw. Eerst wilde ik de xt-1 inruilen voor een xt-2 maar nu gaat toch mijn D810 met verschillende objectieven de deur uit. Slik.
Gebruikersavatar

rvo
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 06 apr 2015, 00:14

Re: Voorstellen

Bericht door rvo »

Anna G J schreef:Ik ben Anna en sta op het punt om mijn Nikon uitrusting volledig in te ruilen voor Fuji. Wie heeft dit proces al doorstaan en wie twijfelt?
Dag Anna, heb mijn complete uitrusting van Nikon D700 met verschillende objectieven ingeruild op een xt1 uitrusting, zojuist naar de xt2 overgestapt. Buiten het feit dat ik nu veel lichter onderweg ben, meer gebruik maak van verschillende objectieven, ben ik zeer gecharmeerd van de kwaliteit van de uitrusting /opnames, geweldig. Ik heb er geen moment spijt van gehad.
Gebruikersavatar

Topic Starter
Anna G J
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 25 sep 2016, 22:24
Voornaam: Anna

Re: Voorstellen

Bericht door Anna G J »

kijk dat zijn mooie berichten. welke lenzen zijn een must?? ik heb de 18-55, de 55-200 en de 35mm 1.4 en dus de xt-1 (graphite)
Heb ik de 40-150 2.8 op mijn verlanglijstje staan met converter en de xt-2 natuurlijk. Ik ga nooit met 1 camera op stap, tenzij ik op reis ga.
Gebruikersavatar

rvo
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 06 apr 2015, 00:14

Re: Voorstellen

Bericht door rvo »

Anna G J schreef:kijk dat zijn mooie berichten. welke lenzen zijn een must?? ik heb de 18-55, de 55-200 en de 35mm 1.4 en dus de xt-1 (graphite)
Heb ik de 40-150 2.8 op mijn verlanglijstje staan met converter en de xt-2 natuurlijk. Ik ga nooit met 1 camera op stap, tenzij ik op reis ga.
Mijn objectieven zijn: 10-24, 35f2, 18-55, 60 en de 55-200. Op mijn verlanglijsje staan, een nog nieuw uit te komen macro objectief.
Deze set van objectieven geven me flexibiliteit in de meest uiteenlopende situaties.
Gebruikersavatar

Topic Starter
Anna G J
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 25 sep 2016, 22:24
Voornaam: Anna

Re: Voorstellen

Bericht door Anna G J »

wauw! ik ben overtuigt! dank!
RonaldVos schreef:Deze heb je misschien al gelezen: http://improvephotography.com/33493/ive ... ello-fuji/
Gebruikersavatar

Topic Starter
Anna G J
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 25 sep 2016, 22:24
Voornaam: Anna

Re: Voorstellen

Bericht door Anna G J »

Dankjewel!
remoss schreef:Welkom op fXf Anna. Ooit oor de keuze gestaan, uiteraard getwijfeld maar daarna nooit spijt gehad!
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”