even voorstellen

Wie ben je?
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
analoogfan
Berichten: 5
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 16:13
Voornaam: Theo
Locatie: Bunde
Gender:
Contacteer:

even voorstellen

Bericht door analoogfan »

Geachte fuji forumleden, ik zal me even voorstellen. Ik ben Theo, 51 jaar, kom uit Bunde (Zuid-Limburg nabij Maastricht) en ben eigenlijk een fan van analoge fotografie en sinds een jaar weer bezig met camera's verzamelen, herstellen en fotograferen. Binnenkort wil ik gaan beginnen met zelf weer foto's ontwikkelen, afdrukken doe ik al met een Epson Photo Stylus 2100 printer. De negatieven die ik ontwikkeld heb digitaliseer ik met een Epson V600 scanner.
Digitaal fotograferen doe ik al sinds 2006 met een Nikon D50 en Nikon D70S met verschillende Nikon lenzen.
Hoe kom ik nu op Fuji? Daar ik op zoek ben naar een zwart-wit digitale camera, kwam ik uit op de laatste Leica die hier speciaal voor ontworpen werd. De prijs viel uiteraard flink tegen. Toen op zoek gegaan naar iets anders wat kwalitatief in de buurt kwam. Gezocht op internet en kwam uit op de XE-1 en de voor mij nog steeds aantrekkelijke Epson RD1. Toen kwam er een advertentie langs van catawiki waarbij een XE-1 verkocht werd. Deze was zonder lens, maar toch gekocht voor een redelijke prijs. Sinds deze week experimenteer ik met de volgende lenzen: Adapter MD-FX , Minolta MD 25 mm, MB 50mm, Minolta MD 28-50mm, Adapater oud fuji-x naar nieuw Fuji-x met de objectieven Porst macro 28mm, Porst 50mm en een Fujinon X 55mm. Tot nu toe erg tevreden over de camera hoewel ik nog steeds er mee speel om de mogelijkheden te leren kennen. De vragen erover zal ik wel op dit forum beantwoord krijgen. Hoop dat leuke reacties zal ontvangen en zal kunnen geven.
Vriendelijke groet, Theo.
Gebruikersavatar

rmviewpoint
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 21:59
Voornaam: Roger
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: even voorstellen

Bericht door rmviewpoint »

Alvast succes met je nieuwe ontdekking, Theo.
Er zijn 2 dagen in 'n jaar waar je niets mee kunt: gisteren en morgen!
X-Pro3, FX 56mm 1.2, FX 35mm 1.4, FX 27mm 2.8, FX 16mm 1.4. Godox flitsers.
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 43 times
Been thanked: 190 times
Gender:
Contacteer:

Re: even voorstellen

Bericht door remoss »

Welkom op fXf Theo!
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1574
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: even voorstellen

Bericht door GeorgeF »

Theo van harte welkom.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”