Opnieuw....voorgesteld.

Wie ben je?
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
wimbas
Berichten: 34
Lid geworden op: di 10 jan 2017, 18:19
Voornaam: Wim
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times
Gender:

Opnieuw....voorgesteld.

Bericht door wimbas »

Mijn naam is Wim. Wimbas heb ik op meerdere fora gebruikt en verwijst naar een andere hobby, de basgitaar. Meerdere foto fora en ja hoor ik heb hier al weer bekende namen gezien.
Sinds 1977 werk ik met Nikon, het is een heel rijtje geweest met o.a. de FM, FA, F90x, F100, D70s, D200, D90 en 3 tassen met glas. Ik heb het allemaal nog, maar gebruik het minder. Dat vinden mijn zoons niet erg, want ook zij hebben Nikon en lenen met grote regelmaat uit de tassen met glas. Ik heb van alles gedaan op fotografiegebied, naast opdrachten ook een hoop voor de lol.
Jaren gewerkt met Photoshop, maar kan me in de nieuwe vorm niet zo vinden. Dus leer nu alles opnieuw te ontdekken in LR.
In 2008 een zeer ernstig auto ongeluk gehad waarbij naast van alles gebroken te hebben, mijn linkerhand "gecrust" is. Zo noemen ze dat. Van alles kapot. Dat heeft jaren geduurd voor enig herstel. Een Nikon vasthouden met een 80-200 kon ik wel vergeten. Panasonic LX3 hielp me door die lastige tijd, maar was het net niet. De Fuji X100 wel. De Panasonic kwam in de tas van mijn vrouw en daar zit nu ook een TZ100 in. Toch, hoe leuk de x100 ook is, Nikon bleef mijn favoriet. Alleen op den duur met alleen wat primes werken was ook niet alles. Opnieuw oriënteren op het www. Sony in de handen gehad, Fuji ook, maar toch aarzelen. Tot de X-T2 uitkwam. En na wat aarzelen ( het kost wel wat) nu ook een X-T2 met een 18-55, een 10-24, en een 35mm 1.4. Daarmee maar eens beginnen voordat ik weer een tas met glas verzamel. Intuïtief leuke camera, maar o, o, voordat je er mee kan werken. Dus er valt nog wel wat te lezen en te leren qua bediening.
Verder 5 kids met aanhang, 5 kleinzoons, die zal je wel eens langs zien komen. Denemarken fan, ben ik elk jaar wel een keer te vinden. Fiets fan, geen fanaat, maar een tochtje van 10 dagen naar Denemarken is leuk. Over fietsen zal je ook wel eens wat meer zien en horen. Werk als directeur in een kunstcentrum, waar mensen met een beperking kunst maken zonder beperking.

Wil je meer weten, vraag het me maar.
Gebruikersavatar

jack the slipper
Berichten: 329
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:51
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: Opnieuw....voorgesteld.

Bericht door jack the slipper »

WIM!! Wat leuk om je hier tegen te komem man!

Gaat hier veel over apparatuur en, te, weinig over foto's maar ze zijn wel okay hoor :-)
Gebruikersavatar

Topic Starter
wimbas
Berichten: 34
Lid geworden op: di 10 jan 2017, 18:19
Voornaam: Wim
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times
Gender:

Re: Opnieuw....voorgesteld.

Bericht door wimbas »

Nou ik zal in het begin dat juist nodig hebben. Jouw 28mm zit nog steeds op mijn Nikon hoor.
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 43 times
Been thanked: 190 times
Gender:
Contacteer:

Re: Opnieuw....voorgesteld.

Bericht door remoss »

Welkom op fXf, Wim! Het is idd meer een merken en daardoor techniek forum dan een fotoforum. Maar ik lees dat we wel oké zijn, dus dat komt wel goed :D
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

jack the slipper
Berichten: 329
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:51
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: Opnieuw....voorgesteld.

Bericht door jack the slipper »

:-) :-)

viewtopic.php?f=61&t=2493 wellicht wat voor je? Kun je op de fiets komen.

Hoor ons nog praten in de auto, middenin de nacht na een lange dag Verdun.
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”