Zoner Photo Studio 17 build 6 met X-Trans ondersteuning

Alles over bewerken van foto's
Gebruikersavatar

schippie
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 28 sep 2015, 16:36

Re: Zoner Photo Studio 17 build 6 met X-Trans ondersteuning

Bericht door schippie »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik zit helemaal in de Appeltjes dus kan Zoner niet vergelijken.Heb nu wel Silky,Irridient en Adobe (ACR maar das dezelfde engine als LR) nu vergeleken, tot mijn verbazing is Adobe een duidelijke winnaar zeker als het gaat om details in gebladerte.Had dat anders verwacht zeker na alles wat ik op het web heb gelezen.Nu ben ik al jaren een gebruiker van Adobe en nieuw op die andere progs, dat zal zeker van invloed zijn. Zal nog Ninja en nog een paar testen en dan wat laten zien.
Gebruikersavatar

Michele
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 19 okt 2015, 15:41
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Zoner Photo Studio 17 build 6 met X-Trans ondersteuning

Bericht door Michele »

Ik gebruik LR en RawTherapee. Met name in de onscherpte vind ik RT minder "waterverf", iets wat me erg irriteert aan LR. Maarrrr... als ik bijvoorbeeld een blok graniet bij beide door de verwerking trek, krijg ik in beide gevallen een stuk steen waarop een enorme berg micro-organismen lijken te leven. Kennelijk is zoiets als kwartskristalletjes te moeilijk om weer te geven. Voor huidtinten (modellen) vind ik RT ook iets beter dan LR. met nmae de verscehrping gaat naar mijn mening beter dan bij LR, ondanks de load aan handige tips die je op het web kunt vinden, merk ik dat de mate en manier van verscherpen echt per beeld bekeken moet worden in LR, den dat is niet altijd praktisch.
Voorlopig pak ik RawTherapee als 't kritisch wordt en gebruik ik LR voor de snelle verwerking (als 't niet groter hoeft dan 2000 pixels bijvoorbeeld).

Zoner net gedownload, ben benieuwd....

Edit: Zoner er direct weer af geklikkerd. Een fotobewerker die voor 'n trial als eerste actie vraagt om een account aan te maken om alles lekker overzichtelijk bij elkaar te hebben, daar heb ik geen zin in. Zeker niet als je niet verder kunt zonder dat account aan te maken.
Choose life, drive Maserati!
Plaats reactie

Terug naar “Beeldbewerking”