Jubileum Fuji X mount en aankondiging van een FUJI X summit in mei 2022

Gebruikersavatar

dhrPeter
fXf sponsor
Berichten: 540
Lid geworden op: za 05 dec 2020, 11:50
Voornaam: Henk
Locatie: Krimpenerwaard
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 142 times
Been thanked: 84 times
Contacteer:

Re: Jubileum Fuji X mount en aankondiging van een FUJI X summit in mei 2022

Bericht door dhrPeter »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

GeorgeF schreef: ma 10 jan 2022, 13:33 Nee de X-H1 is echt een klasse apart. :ymhug:
In welk opzicht?

Groet, Henk
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Jubileum Fuji X mount en aankondiging van een FUJI X summit in mei 2022

Bericht door GeorgeF »

Ja Henk dan zou je hem eens moeten vasthouden.
Heeft een hele fijne grip heeft iets weg van een dslr.
Beeldkwaliteit is super (net als van de andere Fuji X camera's).
Verder Henk was het als grapje bedoeld.
Hij is maar kort op de markt geweest.
Ik denk omdat Fuji de X-T4 zou gaan uitbrengen en naar mijn gevoel liggen deze 2 camera's heel dicht bij elkaar dat dit de rede is dat de X-H1 zo snel uit de markt genomen is.
Maar ik heb de X-T4 in handen gehad maar ik voelde geen aandrang om mijn X-H1 daar voor om te ruilen.
Zeker niet voor de prijs die ik voor de X-H1 betaald heb bij Foto Looman in Purmerend.
Ik zal het moeten nakijken maar het ligt mij bij dat ik voor 2 nieuwe X-H1 net even meer betaald heeft dan 700 euro.
Dat was een super scherpe prijs want de meeste grote fotozaken zaten toen nog ver over de 1200 - 1300 euro.
Dus voor mij is het een supercamera.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3061
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 153 times
Gender:
Contacteer:

Re: Jubileum Fuji X mount en aankondiging van een FUJI X summit in mei 2022

Bericht door Patrick »

De H1 zit letterlijk in een klasse op zich door de hele andere body.
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

zeevogel
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 07 jan 2022, 20:18
Voornaam: Cor
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 3 times
Contacteer:

Re: Jubileum Fuji X mount en aankondiging van een FUJI X summit in mei 2022

Bericht door zeevogel »

Nieuw:

Fujifilm X-H2 to be Announced in May

By dcnadmin on January 10, 2022


https://www.dailycameranews.com/2022/01 ... dium=email
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Jubileum Fuji X mount en aankondiging van een FUJI X summit in mei 2022

Bericht door GeorgeF »

Moet ik alweer een nieuwe camera aanschaffen ~x(

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

zeevogel
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 07 jan 2022, 20:18
Voornaam: Cor
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 3 times
Contacteer:

Re: Jubileum Fuji X mount en aankondiging van een FUJI X summit in mei 2022

Bericht door zeevogel »

Moeten is dwang George huilen is kinder gezang
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3061
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 153 times
Gender:
Contacteer:

Re: Jubileum Fuji X mount en aankondiging van een FUJI X summit in mei 2022

Bericht door Patrick »

Wat een onzin George. Je gaat er echt geen betere foto's mee schieten. Zo'n nieuwe camera is pas van belang als je tegen de grenzen van je huidige camera aanloopt. Doe je dat?

Anders gesteld. Als ik een foto maak met mijn X-T1, die ik nog ergens heb liggen, en ik plaats daar foto's van hier op 4k formaat (dat is groot!), dan ga je echt niet het verschil zien met die gemaakt met de X-T3. Hooguit als je dezelfde beelden gaat schieten met beide camera's en deze bij elkaar presenteren. En zelfs dan zal het niet meevallen! De reden voor mij om de X-T3 te pakken is de snelheid en de betere bediening, niet de beeldkwaliteit!
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3

MajorB
Ex-fXf
Berichten: 410
Lid geworden op: di 03 nov 2015, 10:25
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 18 times
Been thanked: 28 times
Gender:

Re: Jubileum Fuji X mount en aankondiging van een FUJI X summit in mei 2022

Bericht door MajorB »

Naast mijn X-T3 gebruik ik ook zeer regelmatig de X-T1. Die zit standaard in de kleine tas met een XF35/1.4 en een XF18/2. De perfecte combinatie in de stad. Het enige dat ik mis is het joystickje. Bij alle fotoclubs ben ik nog nooit iemand tegengekomen die zijn camera moest gaan inruilen voor een nieuwe omdat hij tegen de begrenzing van de camera opliep. Meestal was de fotograaf te begrensd in zijn capaciteiten en technieken.
.
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Jubileum Fuji X mount en aankondiging van een FUJI X summit in mei 2022

Bericht door GeorgeF »

Beste Zeevogel, Patrick en MajorB.
Het was van mij een grappige opmerking niet serieus bedoeld.
Ik ben reuze tevreden met mijn X-H1 ik ken deze camera nog steeds niet door en door zoveel mogelijkheden heeft deze camera.
En echt hij maakt mooie plaatjes.
Ik heb net al mijn zakgeld geïnvesteerd in de XF 33mm 1.4 dus praktisch zou het niet eens uitvoerbaar zijn.
Ik heb de X-H1 gekocht omdat ik hem met heel veel korting heb kunnen kopen anders had ik misschien nog rondgelopen met de X-T1 met de X-E2.
Maar geen zorgen beste mensen ik blijf voorlopig met mijn X-H1 fotograferen.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

PeterD
fXf sponsor
Berichten: 617
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 122 times

Re: Jubileum Fuji X mount en aankondiging van een FUJI X summit in mei 2022

Bericht door PeterD »

Sparen heb ik ook gedaan.Maar niet voor die pas uitgekomen nieuwe camera waarvan de meesten van ons het verschil in foto,s niet eens zien.Nee , ik spaarde voor die volgende verre reis die altijd ergens in Azie was,waarbij altijd wel een goede camera mee ging.Tijdens zo,n reis leer je ook wat je wel en niet bevalt aan een camera.Mijn eerste Fuji was een XE 1.Ik was verbluft over de beeldkwaliteit.Die was goed genoeg voor wat ik ooit met mijn opnamen zou doen.Wat foto,s op social media en af en toe een mooie vergroting aan de muur voor mezelf.Het enige wat me teleurstelde was de autofocus.Dat was de reden dat ik zijn opvolger wilde.Nu kunnen we al 2 jaar feitelijk niet reizen en heb ik de XT 30 erbij gekocht.Niet vanwege de betere beeldkwaliteit ,maar wel omdat hij iets sneller is en vanwege dat reuze handige klapschermpje achterop.Dat had ik voorheen niet en nu hoef ik niet meer op mijn buik op de grond.
Als je echt het onderste uit de kan wil en je bent professioneel bezig kan ik me voorstellen dat je die vele duizenden euro,s kostende lens of camera wilt hebben.Als je geen prof bent en je kent financieel geen grenzen kun je die natuurlijk ook kopen.Daar is niks mee.
Die financiele grenzen zijn er voor mij wel en en nam ik altijd mee bij de aanschaf van een andere camera of lens.Ik vraag me ook wel af wat andere hobby fotografen zoal doen met de foto,s gemaakt met hun mooie en vaak ook dure spulletjes.
Er zijn een paar bekende namen die regelmatig iets plaatsen op dit forum maar verder zie je niet veel voorbijkomen.Of is het dan toch af en toe een foto op Instagram of Facebook ? Waar van die mooie kwaliteit weinig overblijft.
Fotograferen is voor mij een fijne hobby en ik heb nooit het duurste of nieuwste willen hebben alleen maar omdat het pas is uitgekomen.Ik heb nu een XE3 en XT30 .Ik ben er tevreden mee en kan er nog jaren mee vooruit.
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3061
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 153 times
Gender:
Contacteer:

Re: Jubileum Fuji X mount en aankondiging van een FUJI X summit in mei 2022

Bericht door Patrick »

Dat zijn ook beide heel courante modellen die nog heel, heel lang mee moeten kunnen. De tijd dat een camera niet goed genoeg was en dat je daarom regelmatig een update deed ligt toch gewoon ver achter ons? Ik zou met mijn Nikon D700 uit 2008 nog steeds uitstekend uitkomen. Ik haal er nu meer uit dan destijds omdat Lightroom inmiddels veel verbeterd is. Ik vind het alleen een onhandig groot en zwaar ding. Dat is ook de reden dat ik bij Fujifilm uitgekomen ben; geweldige kwaliteit in een veel handelbaarder doosje.

Ik weet nog precies wanneer ik echt klaar was met die D700. Ik was een paar dagen in Berlijn en had destijds een X-E1 met wat objectiefjes en mijn D700 met veel meer goed glas. Ik wilde niets missen, dus tijdens de enorme tochten die ik door de stad liep sleepte ik beide mee. Dat ging op zich best, maar toen ik naar Potsdam ging heb ik echt veel te veel gelopen en lopen slepen. Ik was kapot. De dag erna heb ik alleen de E1 meegenomen en ik vond het geweldig. Heel licht, compact, onopvallend. Ik ben die dag naar de oostkant geweest, vooral veel straatfotografie gedaan en toen wist ik het. De D700 is de mottenballen in gegaan en is daar nauwelijks nog uit geweest.
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Plaats reactie

Terug naar “X series met verwisselbare objectieven”