Montage Peak Design Anchors V4 Body X-T3


MajorB
Ex-fXf
Berichten: 410
Lid geworden op: di 03 nov 2015, 10:25
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 18 times
Been thanked: 28 times
Gender:

Re: Montage Peak Design Anchors V4 Body X-T3

Bericht door MajorB »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Op de site van PD is een aparte afdeling voor het peak design anchor replacement program. ( https://www.peakdesign.com/pages/anchorupdate ) Als je je hier aanmeldt krijg je na ongeveer 2-3 weken een setje met 4 nieuwe anchors en twee ovale, smalle splitringen. De plasticjes zitten er niet meer bij.

Heb je ook een PB gestuurd/
.
Gebruikersavatar

Topic Starter
RiFuji
fXf sponsor
Berichten: 313
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:53
Voornaam: Rico
Locatie: Flevoland
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 31 times
Been thanked: 20 times
Gender:

Re: Montage Peak Design Anchors V4 Body X-T3

Bericht door RiFuji »

Bedankt Henk, bekenning, vervorming vind ik tot daar aan toe, maar dat is dan wel een teken dat de combinatie X-T3 met bijvoorbeeld een zware 16-55mm 2.8 te zwaar is voor de splitringen, maar vrees heb ik wel dat de strakke lusjes zorg dat de splitringen splijten, waardoor de kans bestaat dat de camera in een vrije val terecht komt.

Maar als ik jouw reactie zo lees, valt dit wel mee ;).

Waarom ik heb gekozen voor PD is het comfort waarover ik lees en inderdaad zo'n Lite-band van 3+ cm zit erg comfortabel in de nek, maar ook dat je de riem als Sling kan dragen door een montage aan de onderzijde.

Wat jij aanhaalt heb ik ook gezien.
X-T3 / VG-XT3 / XF 16-55mm f2.8 R LM WR / XF 50-140mm f2.8 R LM OIS WR / XF 100-400mm f4.5-5.6 R LM OIS WR / XF 1.4X TC WR

MajorB
Ex-fXf
Berichten: 410
Lid geworden op: di 03 nov 2015, 10:25
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 18 times
Been thanked: 28 times
Gender:

Re: Montage Peak Design Anchors V4 Body X-T3

Bericht door MajorB »

Rico, als je ooit in de buurt van Biddinghuizen komt ligt dit setje voor je klaar. Afbeelding
.

MajorB
Ex-fXf
Berichten: 410
Lid geworden op: di 03 nov 2015, 10:25
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 18 times
Been thanked: 28 times
Gender:

Re: Montage Peak Design Anchors V4 Body X-T3

Bericht door MajorB »

Als je bij een nieuw setje van PD niet de zwarte plastic locks er bij krijgt is er ook een dhz-oplossing met en klein stukje krimpkous
.
Gebruikersavatar

dhrPeter
fXf sponsor
Berichten: 568
Lid geworden op: za 05 dec 2020, 11:50
Voornaam: Henk
Locatie: Krimpenerwaard
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 150 times
Been thanked: 87 times
Contacteer:

Re: Montage Peak Design Anchors V4 Body X-T3

Bericht door dhrPeter »

Rico ik heb het even nagekeken en heb camera / objectief combinaties tussen 1,5 en 2 kg aan dit systeem met de splitringen aan een rien over de schouder gedragen zonder problemen. Ik laat de camera altijd rustig zakken tot de riem strak staat, nooit er in vallen. Dat lijkt me trouwens ook niet jofel voor de beeldstabilisatie en objectief bevestiging.

Groet, Henk
Gebruikersavatar

Topic Starter
RiFuji
fXf sponsor
Berichten: 313
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:53
Voornaam: Rico
Locatie: Flevoland
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 31 times
Been thanked: 20 times
Gender:

Re: Montage Peak Design Anchors V4 Body X-T3

Bericht door RiFuji »

Bedankt Bert.

In principe kom ik (bijna) elke laatste vrijdagavond van de maand in Biddinghuizen voor een kaartspelletje. De laatste vrijdag van deze maand vindt de avond echter in Dronten plaats.

Edit:
Henk, ik zal mijn camera ook nooit laten vallen in/aan de riem. Ik ga er ook uiterst behoedzaam mee om.
X-T3 / VG-XT3 / XF 16-55mm f2.8 R LM WR / XF 50-140mm f2.8 R LM OIS WR / XF 100-400mm f4.5-5.6 R LM OIS WR / XF 1.4X TC WR

MajorB
Ex-fXf
Berichten: 410
Lid geworden op: di 03 nov 2015, 10:25
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 18 times
Been thanked: 28 times
Gender:

Re: Montage Peak Design Anchors V4 Body X-T3

Bericht door MajorB »

kleine omweg via biddinghuizen.......
.
Gebruikersavatar

MacFuji
Berichten: 962
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 18:14
Voornaam: Ron
Locatie: Apeldoorn
Has thanked: 390 times
Been thanked: 112 times

Re: Montage Peak Design Anchors V4 Body X-T3

Bericht door MacFuji »

RiFuji schreef: za 15 jan 2022, 15:14 Dag Ron, toen ik zojuist bij CameraNU was om een setje JJC NS OA1 Camera Strap Round Lug Rings op te halen, die ik overigens gratis meekreeg toen ik uitlegde waarvoor deze gingen dienen, zag ik inderdaad de X-T4 met de vernieuwde driehoekjes in de vitrine staan. Ziet er uit als een nette verbetering.

Maar die oude versie van PD zou ik ook wel willen hebben. Heb jij er een idee van of hier nog aan te komen valt?
Voor dat ik deze had ( mijn 2 voorbeelden) trok ik regelmatig met de wat zwaardere lenzen, de ringen toch wel uit hun fatsoen! of het nu ronde, driehoek etc. waren.
Door het gewicht trekken ze toch iets open. Dat voorkom je door het plastic kapje.

Ik heb natuurlijk dat ringetje in de bevestiging ook er uit gehaald om te testen en de anchors daardoor heen gedaan. Werkt op zich prima. En je kan ze ook gewoon weer terug
zetten. Geen probleem. Voor mij was het geen oplossing omdat het te strak stond. bij geen gebruikt van een draagriem of polsband, bleven de anchors in een rare stand staan en
vielen niet terug langs de camera.

De kleine ovale die met het plastic kapje heb ik toegestuurd gekregen nadat ik een mailtje naar de service afdeling van Peak Design had gestuurd. Of ze dat nog doen daar kan ik je geen
antwoord op geven.
FujiFilm X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 70-300 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF 30 MACRO | Sigma 16mm, 33mm, 56mm f/1.4 DC DN | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
Gebruikersavatar

Topic Starter
RiFuji
fXf sponsor
Berichten: 313
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:53
Voornaam: Rico
Locatie: Flevoland
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 31 times
Been thanked: 20 times
Gender:

Re: Montage Peak Design Anchors V4 Body X-T3

Bericht door RiFuji »

MajorB schreef: za 15 jan 2022, 19:38 Op de site van PD is een aparte afdeling voor het peak design anchor replacement program. ( https://www.peakdesign.com/pages/anchorupdate ) Als je je hier aanmeldt krijg je na ongeveer 2-3 weken een setje met 4 nieuwe anchors en twee ovale, smalle splitringen. De plasticjes zitten er niet meer bij.

Heb je ook een PB gestuurd/
Bedankt, Bert, ik heb zojuist de survey ingevuld. Ik ben nu in afwachting van de bevestiging per e-mail.
X-T3 / VG-XT3 / XF 16-55mm f2.8 R LM WR / XF 50-140mm f2.8 R LM OIS WR / XF 100-400mm f4.5-5.6 R LM OIS WR / XF 1.4X TC WR
Gebruikersavatar

Topic Starter
RiFuji
fXf sponsor
Berichten: 313
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:53
Voornaam: Rico
Locatie: Flevoland
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 31 times
Been thanked: 20 times
Gender:

Re: Montage Peak Design Anchors V4 Body X-T3

Bericht door RiFuji »

Vanmorgen/vannacht de (order)bevestiging en de 0-factuur ontvangen. Ik kijk uit naar de 'OEM-splitringen', want de V4 Anchors heb ik natuurlijk wel al.
X-T3 / VG-XT3 / XF 16-55mm f2.8 R LM WR / XF 50-140mm f2.8 R LM OIS WR / XF 100-400mm f4.5-5.6 R LM OIS WR / XF 1.4X TC WR
Gebruikersavatar

Topic Starter
RiFuji
fXf sponsor
Berichten: 313
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:53
Voornaam: Rico
Locatie: Flevoland
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 31 times
Been thanked: 20 times
Gender:

Re: Montage Peak Design Anchors V4 Body X-T3

Bericht door RiFuji »

Vandaag werd een setje van 4 Anchors V4 bezorgd. Erg fijn, lekker vlot, maar deze heb ik al… 8-) Waarop ik had gehoopt zat er niet bij. Geen PD OEM-splitringen :(

Bert, als ik nog eens in de buurt ben/kom, zou ik graag van je aanbod gebruik willen maken om jouw setjes splitringen af te komen halen.
X-T3 / VG-XT3 / XF 16-55mm f2.8 R LM WR / XF 50-140mm f2.8 R LM OIS WR / XF 100-400mm f4.5-5.6 R LM OIS WR / XF 1.4X TC WR
Plaats reactie

Terug naar “3e partij Accessoires”