uploaden firmware Mac

Plaats reactie

Topic Starter
mariavl70
Berichten: 11
Lid geworden op: do 27 jan 2022, 10:14
Voornaam: Marian
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Gender:

uploaden firmware Mac

Bericht door mariavl70 »

Ik heb gezocht of er al een topic is hierover, maar heb net mijn nieuwe X-T4 en krijg de melding dat ik een riedeltje aan firmware moet uploaden. Ik kijk misschien met mijn neus, maar de enige instructie is dat ik de firmware op een geformatteerde kaart moet zetten, die dan de camera in moet.
Kan ik niet gewoon de camera aan mijn MacBook koppelen? Als ik op de grote knop downloaden klik download hij wel iets, maar dat kan ik vervolgens niet openen.

Ik ben (overduidelijk) niet zo'n techneut m.b.t. computers, heeft iemand een handige werkwijze?
Gebruikersavatar

RiFuji
fXf sponsor
Berichten: 313
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:53
Voornaam: Rico
Locatie: Flevoland
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 31 times
Been thanked: 20 times
Gender:

Re: uploaden firmware Mac

Bericht door RiFuji »

Firmware updaten kan/moet inderdaad via een SD-kaart. Ook kan het via de Fuji Remote Camera App op je telefoon.
X-T3 / VG-XT3 / XF 16-55mm f2.8 R LM WR / XF 50-140mm f2.8 R LM OIS WR / XF 100-400mm f4.5-5.6 R LM OIS WR / XF 1.4X TC WR
Gebruikersavatar

dhrPeter
fXf sponsor
Berichten: 540
Lid geworden op: za 05 dec 2020, 11:50
Voornaam: Henk
Locatie: Krimpenerwaard
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 142 times
Been thanked: 84 times
Contacteer:

Re: uploaden firmware Mac

Bericht door dhrPeter »

Wat Rico zegt: via de SD-kaart. Van de methode met de telefoon app heb ik hier en daar slechte ervaringen gelezen, die zou ik zeker niet voor iets belangrijks als een firmware update gebruiken. SD-kaart wel eerst in de camera formatteren en zorgen dat de accu goed opgeladen is. Succes!

Groet, Henk
Plaats reactie

Terug naar “Fujifilm Firmware”