Duracell Batterij NP-W235 voor X-T4

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Waterman
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 21 feb 2022, 14:10
Voornaam: Bart-Jan
Locatie: Nijmegen
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 27 times
Been thanked: 2 times
Gender:

Duracell Batterij NP-W235 voor X-T4

Bericht door Waterman »

https://www.duracelldirect.ie/digital-c ... -w235.html

Vorige week nog niet leverbaar. Prijs is acceptabel tussen merkloos en Fuji prijs in. Als je er 2 bestelt € 63. Lijkt een prima deal. Eens?
X-T4 ; XF 16-80mm WR; XF 10-24mm WR ;XF 70-300mm WR; XF 35 1.4
https://www.flickr.com/photos/195075547@N04/
Gebruikersavatar

dhrPeter
fXf sponsor
Berichten: 568
Lid geworden op: za 05 dec 2020, 11:50
Voornaam: Henk
Locatie: Krimpenerwaard
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 150 times
Been thanked: 87 times
Contacteer:

Re: Duracell Batterij NP-W235 voor X-T4

Bericht door dhrPeter »

Ik heb alleen maar slechte ervaringen met batterijen die niet van het camera merk zijn en meestal hebben ze een lagere capaciteit.
Gebruikersavatar

PeterD
fXf sponsor
Berichten: 623
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 125 times

Re: Duracell Batterij NP-W235 voor X-T4

Bericht door PeterD »

Batterij duur en merk is ook zo,n onderwerp van discussie wat met enige regelmaat terugkeert.We kunnen afgaan op de info die op de batterij staat en dan maar hopen dat dat klopt.
In de praktijk zijn er veel factoren die invloed hebben op de duur van de batterij.De ouderdom en een van de belangrijkste is kou.Ik ben de laatste weken regelmatig erg vroeg op pad geweest toen het nog flink (vries)kou was.Volle batterijen mee natuurlijk van verschillende merken maar ik merkte weinig verschil met de originele.De helft van het vermogen was er soms na een uurtje nog van over.Dan kun je er gerust meteen een andere instoppen.Vaak het elektronische 15-45 lensje gebruikt,nou dan gaat het helemaal snel.
In warme gebieden kun je zo een halve dag vooruit met je volle batterij.Dus met al die factoren opgeteld,ouderdom,warm ,koud en eventueel ook nog welke lens blijft het toch een beetje giswerk over hoelang die batterij meegaat.
Fuji batterijen kosten vaak het dubbele maar in de praktijk merk ik daar weinig van en dat zou wel moeten vind ik.Ik aarzel dan ook niet om vreemdmerk batterijen te kopen.Ik heb er nog geen vervelende ervaingen mee.(Naast de originele heb ik er van Patona en Chilipower)
Ik ben misschien ook te goed van vertrouwen maar ik kan me ook niet voorstellen dat gerenommeerde merken zoals Duracell troep op de markt brengen.
En wanneer is een batterij afgeschreven ? Welke criteria hanteren andere lezers daar voor ? Ik heb batterijen van 5 jaar oud die ik nog steeds gebruik.
Gebruikersavatar

Harlin
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 20 jan 2016, 23:53
Voornaam: Harry
Has thanked: 29 times
Been thanked: 5 times

Re: Duracell Batterij NP-W235 voor X-T4

Bericht door Harlin »

Ik hou het bij de originele.
Bij de eerste camera's had ik wel verschillende merken maar die gingen na verloop wel boller staan bij het vele/snelle gebruik.
Ik durfde ze nog wel in de batterijgrip te doen, maar niet in de body, bang dat ze klem zouden komen te zitten.
En idd heb ik ook nog originele 5-7 jaar oude batterijen, andere merken heb ik niet meer, wel in body's achter gelaten bij inruil. ;)
Niet originele waren ook eerder leeg.
Gebruikersavatar

Hilda
Ex-fXf
Berichten: 116
Lid geworden op: za 15 dec 2018, 07:10
Voornaam: Hilda
Bewerk mijn foto's: Nee
Been thanked: 13 times
Gender:

Re: Duracell Batterij NP-W235 voor X-T4

Bericht door Hilda »

Mijn batterijen waren ook steeds heel snel leeg, ik heb de bluetooth uitgezet en gaat de batterij veel langer mee.
Toen ik nog Nikon had, werd me door een fotowinkel een Jupio batterij verkocht, ik bracht kort daarna mijn camera naar een fotograaf voor schoonmaken en kalibreren, kreeg ik een telefoontje, zowel camera als 105mm macro lens waren stuk, op het moment dat de fotograaf de lens van de body (camera stond uiteraard uit) draaide was in één keer de batterij doodgeslagen, display was leeg, terwijl daar normaal nog instond dat de camera uit was en het batterijniveau, terwijl deze helemaal opgeladen was. We hebben de kosten van reparatie gedeeld, en hij heeft er voor gezorgd dat alles met voorrang is gerepareerd omdat ik bijna op vakantie ging, ik heb die Jupio terug gebracht, kreeg een nieuwe (heb overigens wel bij Jupio geprobeerd de reparatiekosten vergoed te krijgen, maar zijn gaven geen gehoor) Ook de nieuwe Jupio was niet goed, batterijniveau schommelde de hele tijd, ene moment gaf deze aan dat ie vol was, volgende moment halfleeg dan weer driekwart vol, enz. Ook weer terug gebracht, zouden ze me weer een Jupio meegeven, dit wilde ik niet, ik wilde een origineel, moest praten als brugman, en ook nog een €10.00 bijbetalen (kwam er later achter dat de originele €10,00 goedkoper waren dan de Jupio) Nooit meer een stap in de winkel gezet, hoewel deze vlakbij mijn woonplaats is.
Plaats reactie

Terug naar “3e partij Accessoires”