Goeree-Overflakkee

Bossen, velden, meren en zeeën
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
PeterD
fXf sponsor
Berichten: 617
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 122 times

Goeree-Overflakkee

Bericht door PeterD »

Jaren geleden nog eens richting bollenvelden gereden.Wat een circus.En wat een een ellende met files,niet kunnen parkeren,hordes mensen tussen de bollen en drones die boven je kop zoemen.Nooit meer dus.
Zo goed als verlaten dijken op doordeweekse dagen.En een uitzicht vanaf de dijken waar je stil van word.Altijd mooi, maar in de maand april helemaal.Ook nog eens een stuk dichterbij voor mij.Het eiland Goeree- Overflakkee.
Opname met 10-24 lens.

Afbeelding
Gebruikersavatar

dhrPeter
fXf sponsor
Berichten: 540
Lid geworden op: za 05 dec 2020, 11:50
Voornaam: Henk
Locatie: Krimpenerwaard
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 142 times
Been thanked: 84 times
Contacteer:

Re: Goeree-Overflakkee

Bericht door dhrPeter »

Ook toevallig! Ik was er gisteren ook, op één plaats -tussen Herkingen en Nieuwe-Tonge- waren er nog twee auto's met toeristen. De rest van de ochtend was het heel stil.

Was dit toevallig in de richting van Ooltgensplaat?

Groet, Henk
Gebruikersavatar

Topic Starter
PeterD
fXf sponsor
Berichten: 617
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 122 times

Re: Goeree-Overflakkee

Bericht door PeterD »

dhrPeter schreef: vr 15 apr 2022, 12:52 Ook toevallig! Ik was er gisteren ook, op één plaats -tussen Herkingen en Nieuwe-Tonge- waren er nog twee auto's met toeristen. De rest van de ochtend was het heel stil.

Was dit toevallig in de richting van Ooltgensplaat?

Groet, Henk
Dat klopt.Daar begin ik meestal als ik naar Goeree ga.Deze foto is gemaakt vanaf de Oudelandse dijk.
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3825
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 41 times
Been thanked: 179 times
Gender:
Contacteer:

Re: Goeree-Overflakkee

Bericht door remoss »

Dit is géén typische "bollenveldenfoto" en dat vind ik wel weer erg leuk. Lekker veel lucht, half omkaderd door de bomen en de bollenvelden, ondanks de kleine invulling in het totaalbeeld, vooral door de kleuren toch mooi in beeld. Mooi resultaat in mijn beleving :)
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

Topic Starter
PeterD
fXf sponsor
Berichten: 617
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 122 times

Re: Goeree-Overflakkee

Bericht door PeterD »

remoss schreef: ma 18 apr 2022, 11:37 Dit is géén typische "bollenveldenfoto" en dat vind ik wel weer erg leuk. Lekker veel lucht, half omkaderd door de bomen en de bollenvelden, ondanks de kleine invulling in het totaalbeeld, vooral door de kleuren toch mooi in beeld. Mooi resultaat in mijn beleving :)
Er zijn voor mij 2 belangrijke verschillen met de ''echte'' bollenstreek.Een is dat je op veel plaatsen op Goeree vanaf een dijk kunt fotograferen wat het net iets anders maakt door het hogere standpunt.De andere reden is dat het hier vele malen rustiger is.Het circus wat bollenstreek heet is hier nog niet doorgedrongen.Maar met iets origineels komen valt nog niet mee.Misschien moet ik er nog eens heen voor zonsopkomst.
Dank voor je reactie.
Gebruikersavatar

dhrPeter
fXf sponsor
Berichten: 540
Lid geworden op: za 05 dec 2020, 11:50
Voornaam: Henk
Locatie: Krimpenerwaard
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 142 times
Been thanked: 84 times
Contacteer:

Re: Goeree-Overflakkee

Bericht door dhrPeter »

Ik ben het met René eens Peter.
Wat het "circus" betreft, vandaag was er een georganiseerde wandeling langs de bollenvelden op Flakkee. Voor hen die niet naar de meubelboulevard gaan. :D

Groet, Henk
Plaats reactie

Terug naar “Bossen, land- en waterschappen”