Goedkope adapter.

Gebruikersavatar

Topic Starter
PeterD
fXf sponsor
Berichten: 623
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 125 times

Re: Goedkope adapter.

Bericht door PeterD »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Patrick schreef: wo 15 jun 2022, 15:34 We hadden gisteren bij mijn fotoclub (Polderlicht) een aantal sprekers van een andere club over de vloer. Daar waren ook twee fotografen bij die met oud materiaal werken. En als je het gericht inzet kan je daar heel fraaie en verrassende resultaten mee bereiken. En dat doen ze ook. Het wordt niet voor algemene fotografie ingezet... tenzij ze daar zin in hebben natuurlijk. Want het mag natuurlijk wel!

Bedenk ook dat juist systeemcamera's erg geschikt zijn om van alles op te schroeven. Dus je gaat wel meer van dit soort gekkies langs zien komen George!
Waarom beledig jij mensen als ze op een andere manier fotograferen dan jouw manier ?
Gebruikersavatar

Ed Post
Berichten: 518
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 12:28
Locatie: Haarlem
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: Goedkope adapter.

Bericht door Ed Post »

Dit soort reacties is voor mij dus ook de reden dat ik op fora geen foto's plaats. En ja, naast het verzamelen van fotografica vind ik het ook leuk om naast Fuji objectieven lekker te spelen met oud glas. Ben ik dan een gekkie? Nou, nee.
Overigens bestaan er op Facebook pagina's specifiek over het fotograferen met oud glas op digitale camera's. Daar worden dit soort plaatjes zeer gewaardeerd.
Een flinke zooi Fujifilm camera's, objectieven, flitsers, adapters, oud glas en Canon AF objectieven met AF Viltrox adapter.
Wat zal ik nu weer eens meenemen?
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1574
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Goedkope adapter.

Bericht door GeorgeF »

Ik denk beste mensen als je Patrick zou kennen hij beslist niet de intentie zou hebben iemand te beledigen.
Het tegenovergestelde is waar.
Gewoon grappig bedoeld en verder niets.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

dhrPeter
fXf sponsor
Berichten: 567
Lid geworden op: za 05 dec 2020, 11:50
Voornaam: Henk
Locatie: Krimpenerwaard
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 150 times
Been thanked: 87 times
Contacteer:

Re: Goedkope adapter.

Bericht door dhrPeter »

GeorgeF schreef: vr 17 jun 2022, 12:02
Gewoon grappig bedoeld en verder niets.

Groetjes van George
Als je iets grappig bedoeld is het handig om het tussen "aanhalingstekens" te plaatsen zodat de lezer het kan begrijpen dat het grappig bedoeld is.
Gebruikersavatar

Ed Post
Berichten: 518
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 12:28
Locatie: Haarlem
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: Goedkope adapter.

Bericht door Ed Post »

Ik ken Patrick goed genoeg om te weten dat hij dit als een grapje bedoelt. Maar het gaat mij meer om het algemene verhaal. En zoals ik al aangaf, negatieve reacties over gebruik van oud glas op modern digitaal spul kom je op meerdere fora tegen.
Een flinke zooi Fujifilm camera's, objectieven, flitsers, adapters, oud glas en Canon AF objectieven met AF Viltrox adapter.
Wat zal ik nu weer eens meenemen?
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1574
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Goedkope adapter.

Bericht door GeorgeF »

Ed Post schreef: vr 17 jun 2022, 14:56 Ik ken Patrick goed genoeg om te weten dat hij dit als een grapje bedoelt. Maar het gaat mij meer om het algemene verhaal. En zoals ik al aangaf, negatieve reacties over gebruik van oud glas op modern digitaal spul kom je op meerdere fora tegen.
Hoi Ed daar is iedereen vrij in om oud glas te gebruiken op een nieuwe body.
Maar als ik soms de resultaten zie vraag ik mij af waarom.
Er is niets mis met zo'n vraag en hiermee doe ik niet denigrerend maar is gewoon een vraag.
En er is soms oud glas dat een bepaalde charme aan een foto kan geven.
Dus we gaan elkaar niet afkatten.
Zie het als interesse waarom iemand zus of zo handeld.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

dhrPeter
fXf sponsor
Berichten: 567
Lid geworden op: za 05 dec 2020, 11:50
Voornaam: Henk
Locatie: Krimpenerwaard
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 150 times
Been thanked: 87 times
Contacteer:

Re: Goedkope adapter.

Bericht door dhrPeter »

GeorgeF schreef: vr 17 jun 2022, 16:25
Er is niets mis met zo'n vraag en hiermee doe ik niet denigrerend maar is gewoon een vraag.
Lees je eigen reacties hierboven nog maar eens, Peter z'n objectief was volgens jou alleen goed voor de kliko.
Dat is niet een vraag stellen maar je mening geven op een nare manier.

Groet, Henk
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3071
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 154 times
Gender:
Contacteer:

Re: Goedkope adapter.

Bericht door Patrick »

PeterD schreef: vr 17 jun 2022, 08:21Waarom beledig jij mensen als ze op een andere manier fotograferen dan jouw manier ?
Ik beledig je juist niet Peter; ik geef je gelijk. Is het vanwege mijn "gekkies" naar George toe? Dan moet je 'm denk ik nog een keer lezen want dat is niet negatief bedoeld jouw kant op maar een knipoog naar George die jou niet helemaal snapt!
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3071
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 154 times
Gender:
Contacteer:

Re: Goedkope adapter.

Bericht door Patrick »

Ah, ik reageerde net rechtstreeks op Peter en zie nu dat er nog een hele discussie na kwam. Mijn reactie hoef ik volgens mij niet aan te passen. Lees mijn tekst nog eens met een roze bril op en dan zie je volgens mij wel mijn knipoog in de richting van George.

Sorry trouwens als je het niet ziet. Dat zou een ongelukkige uitwerking zijn van mijn reactie...
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1574
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Goedkope adapter.

Bericht door GeorgeF »

Beste mensen, mocht ik iemand op de tenen getrapt hebben dan mijn welgemeende excuses daarvoor.
Ik heb alleen mijn mening gegeven hoe ik de dingen ziet.
Aan de twee voorbeeldfoto's zie ik geen scherpte maar misschien hebben jullie een betere monitor dan ik.
En ik begrijp dat iemand het een sport vindt om uit zo'n oud objectief een plaatje te persen.
Dat Peter daar plezier aan heeft is mooi.
Maar ik kijk daar anders tegenaan en dat is ieder zijn goed recht.
Ik heb zelf nog een paar rolfilmcamera's maar mij bekoord het niet om daar mee aan de slag te gaan.
Maar anderen worden daar helemaal lyrisch van.
Nou dat plezier gun ik iedereen van harte.
Maar voor mijzelf zeg ik: Wat moet ik met die ouwe meuk.
Maar Peter het was niet mijn bedoeling om jou op de tenen te trappen nogmaals mijn excuses daarvoor.
Ik had het wat genuanceerder kunnen zeggen.
Ik hoop dat de storm nu wat uit de lucht is en we door kunnen gaan met wat we leuk vinden.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

Topic Starter
PeterD
fXf sponsor
Berichten: 623
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 125 times

Re: Goedkope adapter.

Bericht door PeterD »

One Flew Over the Cuckoo's Nest :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Objectieven algemeen”