Laatste foto van X-T4

Gebruikersavatar

Topic Starter
dhrPeter
fXf sponsor
Berichten: 571
Lid geworden op: za 05 dec 2020, 11:50
Voornaam: Henk
Locatie: Krimpenerwaard
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 150 times
Been thanked: 88 times
Contacteer:

Re: Laatste foto van X-T4

Bericht door dhrPeter »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik gebruik alleen originele Fuji accu's. De vastlopers dateren van het afgelopen half jaar, anderhalf jaar ervoor waren probleemloos. De laatste vastloper waarbij de camera heet werd gebeurde na het maken van één foto, 'morgens vroeg in Oostenrijk bij een temperatuur van 15 graden...

Ik heb erna niet eens meer geprobeerd of de camera het nog deed.
Wat mij verontrust is dat zonder aanwijsbare oorzaak de camera/accu zo heet kan worden en ik vraag me af wat er gebeurd zou zijn als ik het niet bemerkt had en de camera zo weggelegd had. Li-ion accu's kunnen brandgevaarlijk zijn, zo staat er ook een waarschuwing op geprint.

Ik vraag me ook af in hoeverre de accu-laders hier een rol in spelen.

Begrijp me goed, ik ben er niet op uit om Fuji in een kwaad daglicht te stellen, deze Li-ion accu's worden tegenwoordig in heel veel vormen en maten toegepast door alle camera fabrikanten. Ik ben nu alleen op mijn hoede voor ergere calamiteiten die door zelfontbranding veroorzaakt kunnen worden.

Groet, Henk
Gebruikersavatar

Topic Starter
dhrPeter
fXf sponsor
Berichten: 571
Lid geworden op: za 05 dec 2020, 11:50
Voornaam: Henk
Locatie: Krimpenerwaard
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 150 times
Been thanked: 88 times
Contacteer:

X-T4 is weer terug

Bericht door dhrPeter »

Vandaag is de camera terugbezorgd. Wel knap irritant dat Fuji de pakketjes met DPD stuurt, geen bericht van DPD dat pakket aangenomen is, geen track&trace en geen bericht van de verwachte bezorgdatum en tijd.

Het enige positieve van het hele gedoe is dat ze "uit coulance" een extra nieuwe accu hebben meegestuurd.

Groet, Henk
Gebruikersavatar

MacFuji
Berichten: 964
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 18:14
Voornaam: Ron
Locatie: Apeldoorn
Has thanked: 392 times
Been thanked: 113 times

Re: X-T4 is weer terug

Bericht door MacFuji »

dhrPeter schreef: ma 10 okt 2022, 18:51 Vandaag is de camera terugbezorgd. Wel knap irritant dat Fuji de pakketjes met DPD stuurt, geen bericht van DPD dat pakket aangenomen is, geen track&trace en geen bericht van de verwachte bezorgdatum en tijd.

Het enige positieve van het hele gedoe is dat ze "uit coulance" een extra nieuwe accu hebben meegestuurd.

Groet, Henk
Volgens mij kon je toch via je account(fujiFIlm) het pakketje volgen. Dat staat mij zo bij.
FujiFilm X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 70-300 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF 30 MACRO | Sigma 16mm, 33mm, 56mm f/1.4 DC DN | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
Gebruikersavatar

Topic Starter
dhrPeter
fXf sponsor
Berichten: 571
Lid geworden op: za 05 dec 2020, 11:50
Voornaam: Henk
Locatie: Krimpenerwaard
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 150 times
Been thanked: 88 times
Contacteer:

Re: Laatste foto van X-T4

Bericht door dhrPeter »

Hoi Ron, dit is de pagina van de service website en daar kun je alleen de status volgen. In de mail die ik kreeg van Fuji met de mededeling dat de X-T4 verstuurd ging worden stond twee keer een link naar deze pagina.

Afbeelding

Groet, Henk
Plaats reactie

Terug naar “X-T4”