Mijn 365 project

Foto's die nergens anders onder vallen
Plaats reactie

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Maandagmorgen 27 maart 2023, in weer en wind

Afbeelding
Gebruikersavatar

HarrieD
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 17 mar 2023, 10:42
Voornaam: Harrie
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 80 times
Been thanked: 63 times

Re: Mijn 365 project

Bericht door HarrieD »

Ik ben niet zo thuis in straatfotografie, maar die van 22 maart vind ik mooi omdat er een verhaaltje in zit. Wachten, in gedachten en ondertussen wat met de voeten spelen. Tegenwoordig bijzonder dat hij geen telefoon in zijn handen heeft. Misschien dat hij daarom geen zin had plaats te nemen naast dat meisje met telefoon.
Fujifilm X-S10, XF 16-80, XF 70-300
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3825
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 41 times
Been thanked: 179 times
Gender:
Contacteer:

Re: Mijn 365 project

Bericht door remoss »

Ik reageer niet heel veel hier, maar er zitten erg leuke foto's tussen Henk, dus keep it up!
Objectieven bestáán uit lenzen!!!

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

Dank heren HarrieD en Remoss......we gaan stug door, hieronder die van vandaag, dinsdag de 28e maart

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

Dinsdag 28 maart 2023, Alphen den Rijn:

Afbeelding

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

Woensdag 29 maart 2023:

Afbeelding
Gebruikersavatar

HarrieD
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 17 mar 2023, 10:42
Voornaam: Harrie
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 80 times
Been thanked: 63 times

Re: Mijn 365 project

Bericht door HarrieD »

De foto van dinsdag 28 maart vind ik geweldig. Hier zit zoveel verhaal en verbeelding in. Het stokoude racefietsmodel met buiscommandeurs (vintage/retro is in...) De bijzondere outfit van de berijder met "bijpassende" sokken. Toeclip pedalen waar deze schoenen absoluut niet in passen. De rafelige broekspijpen. Hoe ver zou hij komen voordat de rechter broekspijp tussen ketting en voorste kettingblad terecht komt. In dat geval had ik graag een helm gezien i.p.v. een hoed, maar is natuurlijk niet cool.
De foto van vandaag vind ik een mooi voorbeeld waarbij zwart/wit en de contrasten goed gekozen zijn. Zorgt voor de nodige privacy en maakt het ook wat sfeervoller.
Fujifilm X-S10, XF 16-80, XF 70-300

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

HarrieD schreef: wo 29 mar 2023, 21:47 De foto van dinsdag 28 maart vind ik geweldig. Hier zit zoveel verhaal en verbeelding in. Het stokoude racefietsmodel met buiscommandeurs (vintage/retro is in...) De bijzondere outfit van de berijder met "bijpassende" sokken. Toeclip pedalen waar deze schoenen absoluut niet in passen. De rafelige broekspijpen. Hoe ver zou hij komen voordat de rechter broekspijp tussen ketting en voorste kettingblad terecht komt. In dat geval had ik graag een helm gezien i.p.v. een hoed, maar is natuurlijk niet cool.
De foto van vandaag vind ik een mooi voorbeeld waarbij zwart/wit en de contrasten goed gekozen zijn. Zorgt voor de nodige privacy en maakt het ook wat sfeervoller.
Dank HarrieD 'k moest snel reageren, en ik had mijn twijfels daardoor of de foto wel voldoende scherp zou zijn...maar valt mee, een beetje geluk moet je soms hebben.

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

Vandaag, donderdag 30 maart afscheid genomen van mijn fotomaatje..geen foto van vandaag, maar uit mijn archief. We trokken er soms wekelijks op uit (bewust in de nabewerking zwaar onderbelicht):

Afbeelding
Gebruikersavatar

Gemmaj
Berichten: 198
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 18:45
Has thanked: 3 times
Been thanked: 33 times

Re: Mijn 365 project

Bericht door Gemmaj »

Wat verdrietig. Buiten het verlies is het ook altijd heel fijn als je je hobby met iemand kunt delen. Mooi eerbetoon deze foto.
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3825
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 41 times
Been thanked: 179 times
Gender:
Contacteer:

Re: Mijn 365 project

Bericht door remoss »

Naar bericht Henk, gecondoleerd en sterkte!
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Plaats reactie

Terug naar “Diversen”