Mijn 365 project

Foto's die nergens anders onder vallen
Gebruikersavatar

HarrieD
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 17 mar 2023, 10:42
Voornaam: Harrie
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 82 times
Been thanked: 65 times

Re: Mijn 365 project

Bericht door HarrieD »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Zo, het wordt tijd dat Fujifilm een stappenteller in de camera's bouwt.
Fujifilm X-S10, XF 16-80, XF 70-300
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3068
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 154 times
Gender:
Contacteer:

Re: Mijn 365 project

Bericht door Patrick »

Je wandelaar zit op een heel vreemde plek in je foto; hij loopt er bijna uit. Dat is ongebruikelijk. Verder vind ik de fiets ook niet erg interessant. Was het stuk waar de wandelaar heen loopt niet interessanter?
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

Patrick schreef: vr 14 apr 2023, 20:20 Je wandelaar zit op een heel vreemde plek in je foto; hij loopt er bijna uit. Dat is ongebruikelijk. Verder vind ik de fiets ook niet erg interessant. Was het stuk waar de wandelaar heen loopt niet interessanter?
Ik moest snel handelen, de hoek komt misschien wat vreemd over, maar kon niet anders, want voorbij de witte deur en daar ging het mij om, maar desondanks vind ik de foto wel geslaagd, mede om de schaduwwerking van de bomen op de huizen en de opmerking "dat is niet gebruikelijk" daar kan ik niet zo veel mee. Wie stelt de norm? Ik vind juist de compositie, de wandelaar nog net niet buiten beeld ook wel weer intrigerend, eerlijk gezegd. Door de felle zonneschijn op de woningen en de schaduwplekken hier en daar en door behoorlijk aan de schuifjes te trekken ontstond het beeld dat ik voor ogen had. En dat allemaal in die halve minuut, nauwelijks zelfs denk ik, die ik had om het voor elkaar te boksen. Maar dank voor je reactie, zeer gewaardeerd.

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

Zaterdagochtend, 15 april 2023, voetbalcomplex vv Aalsmeer:

Afbeelding
Gebruikersavatar

Frits
Berichten: 180
Lid geworden op: do 02 jul 2015, 14:57
Voornaam: Frits
Locatie: Hoogeveen
Bewerk mijn foto's: Ja
Been thanked: 23 times
Gender:

Re: Mijn 365 project

Bericht door Frits »

Is dit de teloorgang van het voetbal? Spelen zonder publiek dat zich kennelijk niet weet te gedragen. Eigen schuld dikke bult.
Maar zonder publiek, geen of minder reclame en dat leidt dan weer tot financiële zorgen bij de club die er vervolgens het bijltje bij neer gooit.
Jouw foto vertelt een verhaal in mijn hoofd. Anderen kunnen er iets anders van maken natuurlijk.
Het grauwe grijs, de eenzame kijker en de donkere voorgrond brengen mij op die gedachten.
Fuji F550 EXR.

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

Frits schreef: zo 16 apr 2023, 14:40 Is dit de teloorgang van het voetbal? Spelen zonder publiek dat zich kennelijk niet weet te gedragen. Eigen schuld dikke bult.
Maar zonder publiek, geen of minder reclame en dat leidt dan weer tot financiële zorgen bij de club die er vervolgens het bijltje bij neer gooit.
Jouw foto vertelt een verhaal in mijn hoofd. Anderen kunnen er iets anders van maken natuurlijk.
Het grauwe grijs, de eenzame kijker en de donkere voorgrond brengen mij op die gedachten.
Frits.....je had dichter of schrijver moeten worden, mooie woorden, maar wel precies het gevoel dat ik had bij deze foto; het was pauze bij de wedstrijd van mijn kleinzoon, op dat veld was er verder niet zo veel te zien, dus even stukje om en op deze tribune op het hoofdveld van het sportcomplex trof ik deze scene. Heel wat fotografen hebben het bij het fotograferen over een verhaal creëren met een foto en ik kan het zelf niet mooier zeggen dan jij hierboven hebt verwoord. Dank voor je reactie.

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

Zondagmiddag, 16 april 2023, tijdens een rondje wandelen viel mijn oog hierop: de kleuren en de lijnen en de keuze voor een groot diafragma; foto een beetje gecropt en verder niet zo veel aan gedaan

Afbeelding
Gebruikersavatar

Frits
Berichten: 180
Lid geworden op: do 02 jul 2015, 14:57
Voornaam: Frits
Locatie: Hoogeveen
Bewerk mijn foto's: Ja
Been thanked: 23 times
Gender:

Re: Mijn 365 project

Bericht door Frits »

Henk, ik ben ook hobby auteur en schrijf momenteel aan mijn dertiende roman.
Fuji F550 EXR.

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

Frits schreef: zo 16 apr 2023, 17:54 Henk, ik ben ook hobby auteur en schrijf momenteel aan mijn dertiende roman.
Zo Frits...binnenkort moeten we om je handtekening vragen.....

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

Maandagmiddag 17 april 2023, centrum Alphen aan den Rijn.....Blues Brothers:

Foto 1
Afbeelding

Foto 2
Afbeelding
Gebruikersavatar

Gemmaj
Berichten: 198
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 18:45
Has thanked: 3 times
Been thanked: 33 times

Re: Mijn 365 project

Bericht door Gemmaj »

Die tweede is super mooi en een goede vergelijking: the Blues Brothers
Plaats reactie

Terug naar “Diversen”