welke lichtbron voor Fujifilm X-T5

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Ronald-raw
Berichten: 67
Lid geworden op: di 10 mar 2020, 08:06
Voornaam: Ronald-raw
Been thanked: 2 times

welke lichtbron voor Fujifilm X-T5

Bericht door Ronald-raw »

Ik bezit de Fujifilm X-T5 camera met een 56mm lens en maak zo nu en dan portretfoto's buiten/binnen. Ik ben op zoek naar de juiste verlichtingsoplossing en overweeg LED-lampen, omdat ze draagbaar lijken en handig zijn. Het enige is dat ze op een statief moeten kunnen worden geplaatst. Welke optie zou het meest geschikt zijn voor mijn situatie? Aangezien ik dit slechts sporadisch doe, wil ik niet te veel geld uitgeven.

Ik heb aan het volgende gedacht:
1. Draagbare LED-lampen op statief: Dit lijkt een goede keuze voor jou, omdat je ze mobiel kunt verplaatsen en op een statief kunt plaatsen.
2. Externe flitse. Meest handigst maar het licht moet zacht zijn. Voorkeur om de flitser dan wel op een standaard te krijgen.
3. Diffusorscherm. Te omslachtig om deze mee te krijgen
4. Reflectiescherm. Handig als je hulp helpt.

Graag advies
Alvast mijn dank
Gebruikersavatar

Pba
Berichten: 45
Lid geworden op: za 13 mei 2023, 17:38
Voornaam: Peer
Locatie: Diepenveen
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times

Re: welke lichtbron voor Fujifilm X-T5

Bericht door Pba »

Ik maak niet dit soort foto’s maar ken meerdere mensen die hier hun geld mee verdienen en ze werken allemaal met twee of meerdere fietsers op statief en paraplu’s of softboxen. Led is leuk op bij te lichten maar verder niet er zinnig naar mijn idee.
Kijk maar eens naar het systeem van Godox betaalbaar en erg goed.
Ik werk Zelf met twee godox tt350 en een xt-1 voor mijn macro werk bevalt zeer goed
Gebruikersavatar

Topic Starter
Ronald-raw
Berichten: 67
Lid geworden op: di 10 mar 2020, 08:06
Voornaam: Ronald-raw
Been thanked: 2 times

Re: welke lichtbron voor Fujifilm X-T5

Bericht door Ronald-raw »

Pba schreef: ma 04 sep 2023, 20:58 Ik maak niet dit soort foto’s maar ken meerdere mensen die hier hun geld mee verdienen en ze werken allemaal met twee of meerdere fietsers op statief en paraplu’s of softboxen. Led is leuk op bij te lichten maar verder niet er zinnig naar mijn idee.
Kijk maar eens naar het systeem van Godox betaalbaar en erg goed.
Ik werk Zelf met twee godox tt350 en een xt-1 voor mijn macro werk bevalt zeer goed
Godox is idd een goed systeem. Ik dacht hieraan; https://www.cameranu.nl/nl/p3296679/god ... JBEALw_wcB.

Kan op statief en diffuus kap kan er ook op
Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”