Groeten uit Vlieland

Bossen, velden, meren en zeeën
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
HarrieD
Berichten: 237
Lid geworden op: vr 17 mar 2023, 10:42
Voornaam: Harrie
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 82 times
Been thanked: 67 times

Groeten uit Vlieland

Bericht door HarrieD »

Stand Vlieland zondagmorgen 10 december. Harde wind met stuivend zand, regenbuien in aantocht, een jonge zeehond en de Vliehors express.
(X-S10 met XF 16-80) F8, 1/170, ISO 640. 59mm.

Afbeelding
Fujifilm X-S10, XF 16-80, XF 70-300
Gebruikersavatar

PeterD
fXf sponsor
Berichten: 623
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 125 times

Re: Groeten uit Vlieland

Bericht door PeterD »

Het gevoel wat je omschrijft met harde wind,stuifzand was voor mij sterker geweest als het gebouw links er niet op had gestaan.Lijkt me een fraai gebied om je uit te leven met camera.
Gebruikersavatar

Topic Starter
HarrieD
Berichten: 237
Lid geworden op: vr 17 mar 2023, 10:42
Voornaam: Harrie
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 82 times
Been thanked: 67 times

Re: Groeten uit Vlieland

Bericht door HarrieD »

Bedankt voor de reactie Peter. Het gebouw links, het vanwege het seizoen gesloten standpaviljoen Oost, maakt het voor de "Vlielandganger" duidelijk waar de foto is gemaakt. Zou ik het weggesneden hebben dan had de foto bij wijze van spreken ook aan de westpunt van het eiland op de Vliehors gemaakt kunnen zijn. Het is inderdaad een prachtig eiland voor de fotografieliefhebber. Geldt natuurlijk ook voor de andere waddeneilanden. De afgelopen drie jaar zijn wij begin december een week op Vlieland geweest. Het is er dan heerlijk rustig, slechts een enkeling op het strand, soms mooie luchten en zacht licht en in deze periode liggen op de oostpunt de moederzeehonden met hun jongen. Je moet deze prachtige dieren niet storen dus wel enige afstand houden. Met een tele(zoom)lens op de body kan je dan prachtige plaatjes schieten of video's maken.
Fujifilm X-S10, XF 16-80, XF 70-300
Plaats reactie

Terug naar “Bossen, land- en waterschappen”