Dit is de laatste posting van de vorige pagina:
Uiteraard niet, dat hoor je me ook niet zeggen, ik was ook heel tevreden met mijn Canon spul, wat ik wel een nadeel vond/vind is de opzichtigheid en gewicht, zeker als je er een hele dag of in mijn geval twee weken mee rond moet zeulen. Als je mensen fotografeert is zo'n "into the face" kanon soms best afschrikwekkend en reageren mensen anders/onnatuurlijk op zo'n situatie. Door met een kleinere set te werken zie je er niet meteen als een "pro" uit, ook dat schrikt mensen vaak af.Het meest irritante in dat soort situaties vond ik altijd dat ze aan je gaan vragen: "zo, jij hebt een mooie camera, je kunt zeker wel goede foto's maken". Of een groepje mensen op staat dat je opeens gaat vragen of je een groepsfoto van ze wil maken (ook n.a.v. je pro gear).
Nu ik er weer als een amateurtje bij loop heb ik dat het afgelopen jaar nog niet gehoord, wel zijn mensen geïnteresseerd in de Fuji camera's omdat ze er best bijzonder uitzien.
Overigens zijn er genoeg bruiloftsfotografen die volledig naar Fuji zijn overgestapt (X-T1) en ook nog een flink aantal die de volledige overgang (nog) niet aandurft.
Wat je dan ook wel vaak ziet is dat ze de shoot doen met Fuji en de dSLR als back-up meenemen.
Als ik in jouw schoen stond zou ik met deze set waarschijnlijk ook voor zeker zijn gegaan, niet de deze camera's verkeerd zijn, maar ik denk dat er toch wel een verschil zit tussen de X-E1/E2 en de X-T1. Niet alleen in algehele snelheid en de mooie grote EVF, maar met name de snelheid waarmee je settings tijdens een shoot kunt veranderen. Bij de X-E* moet je toch wel regelmatig de menu's in, terwijl de X-T1 voor de belangrijkste zaken dedicated schijven/knoppen heeft en ook meer programmeerbare Fn toetsen.
Aan de andere kant hoeveel bruiloftfotografen zijn er niet die met retetrage Leica's werken ?