Nikon flitser


wblink
Ex-fXf
Berichten: 531
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 15:15

Re: Nikon flitser

Bericht door wblink »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik wil (hoe dan ook) een TTL optie hebben.
Noem me ouderwets, of makkelijk, of lui: het blijft zo. Een flitser die dat niet voor mij kan doen is een mislukte flitser.
Nou moe.
Willem.
Gebruikersavatar

Ed Post
Berichten: 518
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 12:28
Locatie: Haarlem
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: Nikon flitser

Bericht door Ed Post »

Meike schijnt ook een TTL flitser te hebben.
Een flinke zooi Fujifilm camera's, objectieven, flitsers, adapters, oud glas en Canon AF objectieven met AF Viltrox adapter.
Wat zal ik nu weer eens meenemen?
Gebruikersavatar

FujiMoetie
Berichten: 302
Lid geworden op: za 17 jan 2015, 17:34
Locatie: Heemskerk

Re: Nikon flitser

Bericht door FujiMoetie »

Ik weet niet of je het gelezen hebt maar de RoboShoot triggers ondersteunen jouw Nikon SB700 full ttl ...
In de FAQ kun je zien welke nikon flitsers nog meer ondersteund worden, maar ik denk dat dit toch een aardige optie is

http://www.sereneautomation.com/#xl_xr_page_faq
Fujifilm X-PRO2 | XF 16 F1.4 R WR | XF 35 F2 R WR
Gebruikersavatar

Topic Starter
Erpeewee
Berichten: 52
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 12:01
Contacteer:

Re: Nikon flitser

Bericht door Erpeewee »

Nav de vorige link kwam ik uiteindelijk hier terecht: http://www.qimago.de/wireless-ttl-flash ... ujifilm-x/

De MX20 ondersteunt ook TTL bij Nikon flitsers als ik het goed lees, de MX15 alleen bij Fuji flitsers.

Dit is de enige shop die ik tot op heden kon vinden: http://www.sereneautomation.com/#xl_xr_page_store
Met vriendelijke groet, Robert

Mijn website
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1035
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Nikon flitser

Bericht door André »

Waar koop je dit dan? Enkel in de states?
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Gebruikersavatar

FujiMoetie
Berichten: 302
Lid geworden op: za 17 jan 2015, 17:34
Locatie: Heemskerk

Re: Nikon flitser

Bericht door FujiMoetie »

Zie er wel naar uit ja.
Fujifilm X-PRO2 | XF 16 F1.4 R WR | XF 35 F2 R WR
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1035
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Nikon flitser

Bericht door André »

Voor mensen met een Nikon flitser wordt het meteen de duurdere versie van $299,- zoals nu in de pre order fase wordt aangeboden voor 1 setje.
De normale prijs wordt $379,-. Dat gaat em gewoon niet worden, denk ik. Laten we maar hopen dat er nog een betaalbare versie gaat komen.
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Gebruikersavatar

Jimmy
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 08 apr 2015, 12:30

Re: Nikon flitser

Bericht door Jimmy »

Ik heb het artikel nog niet helemaal in mij opgenomen maar zulke prijzen zijn niet van deze tijd. Dat was misschien vroeger toen Pocketwizard nog de enige was.
Het gaat hem zo niet worden :-(
Gebruikersavatar

Johan1025
Berichten: 429
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 07:21
Voornaam: Johan
Bewerk mijn foto's: Nee
Been thanked: 16 times

Re: Nikon flitser

Bericht door Johan1025 »

Hi @,

Je zou de Nikon SB 700 of meerdere ook kunnen activeren door met de ingebouwde flitser (E2) deze aan te sturen Alles in de M stand, leerzaam !!! TTL , dan bepaald de camera de belichting, in de M stand bepaal jezelf de belichting. :)
Tumblr | X-70 | X-Pro 3 | XF 16mm F1.4 R WR | XF 8-16mm F2.8 R LM WR | XF 33mm F1.4 R LM WR | XF 50mm F1.0 R WR| XF 16-55mm F2.8 R LM WR | XF 50-140mm F2.8 R LM OIS WR | XF70-300mmF4-5.6 R LM OIS WR
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1035
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Nikon flitser

Bericht door André »

De U2 stand zou je idd kunnen gebruiken maar dan kan het zijn dat de flitser van je camera invloed op je beeld heeft.
Met een Cactus V6 heb je daar geen last van. Ook dan kun je een Nikon of Canon of Youngnuo en sommige andere merk flitsers gebruiken.
Als je toch manueel schiet kun je ook met 1 V6 en de RF60 flitser van Cactus aan de slag. De reciever zit in de RF60 ingebouwd.
Sterk ding ook. Die van mij heeft op een zeer winderige dag in een tunnel 2 maal de tegels vanaf 2 meter gekust. Hij doet het nog steeds foutloos.
Een zeer goed gebouwde flitser, super simpel en oersterk. Heb je nog oude flitsers plak je er dus een V6 onder.
De actuele lijst met flitsers waarvan een profiel in de trigger zit staat op de website. Andere kan de V6 leren controleren.
Hoewel ik graag weer TTL zou willen werken rechtvaardigt de prijs het voor mij niet. Ik ben al met de eigenaar aan het mailen geweest. Zijn doelgroep is de pro huwlijksfotograaf. Ik ben bang dat de RoboShoot geen lang leven beschoren zal zijn met een selecte groep die dan zeer vermoedelijk Pocket Wizzards zal blijven gebruiken. Daarnaast wil de pro consitentie in de platen. Met TTL kan het afwijken als de inhoudt van het beeld iets veranderd. Dus tja. Ik ben bang dat deze meneer het snellere geld zoekt. Dus voorlopig nog geen TTL op de Fuji.
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Gebruikersavatar

Jimmy
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 08 apr 2015, 12:30

Re: Nikon flitser

Bericht door Jimmy »

André, ik heb eerst een Pixel TX gehad maar die gaf geen betrouwbare resultaat, ik ben toen voor de 'dure' Pocketwizards TT5 gegaan voor mijn Nikon.
Later ging ik toch in Manual werken met High Speed Sync, vooral de AC3 zone controller werkt heel fijn en ik mist TTL totaal niet.
Het grappige met de Fuji X is, dat ik met mijn laatste foto shoot het hele weekend alleen het bestaande licht opzocht en meer met scherpte en onscherpte ging spelen :-)
Toch zou ik graag willen zien dat bij Fuji X ooit een hogere sync tijd mogelijk is en wil ik mij graag verder in verdiepen in Fuji X met trigger en flitser combinaties.
Plaats reactie

Terug naar “X-T1”