Voorstellen

Wie ben je?
Gebruikersavatar

Topic Starter
Anna G J
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 25 sep 2016, 22:24
Voornaam: Anna

Re: Voorstellen

Bericht door Anna G J »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Dankjewel!
remoss schreef:Welkom op fXf Anna. Ooit oor de keuze gestaan, uiteraard getwijfeld maar daarna nooit spijt gehad!
Gebruikersavatar

Luna
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 27 jul 2016, 21:27
Voornaam: Luna
Locatie: De Aarde. Meestal.

Re: Voorstellen

Bericht door Luna »

Heel lang geleden in een ver vervlogen tijd heb ik nog een Nikon D80 en D300 gehad. Daarna schakelde ik over op wat Canon en Panasonic compacts en bridges (kan me al niet meer herinneren wat), vervolgens Panasonic G en GF, dan de Sony RX10 en een Nikon bridge en ten slotte op Olympus O-MD en Pen.
Ondertussen ben ik nog in heel wat toestellen geinteresseerd geweest die ik gelukkig niet gekocht heb, zo uit het hoofd in: een Canon 5D, Nikon DL reeks, RX1, RX100, a7 en nog wat compacte toestellen.

Ik bleef dus steeds maar verder zoeken maar dat is sedert ik Fuji X heb achter de rug. Geen enkel ander merk interesseert mij nog en ik heb geen behoefte aan een toestel van een ander merk erbij omdat al mijn noden gedekt zijn.
Ik zou er alleen nog voor de fun een X100F (volgend jaar uit te komen) bij nemen, altijd fijn om een compactje bij te hebben en het lijkt mij ook een perfect ding met zijn lichtsterke lens zonder zoom.
De andere compactjes interesseren mij minder omdat ze een kleinere sensor hebben en de PASM schijf, ik hou veel meer van de oudere manier van werken waar je je sluitertijd, diafragma en ISO direct kunt instellen.
Mooie toestellen met handige, supereenvoudige bediening, mooie kleuren en scherpe lenzen, dat is Fuji X voor mij. Een plezier om mee te fotografen en het zet mij aan om bij te leren. Ik zou niet weten wat ik nog meer kan verwachten van een systeem.

Ikzelf heb de X-Pro2 en X-T2. Ik heb graag de variatie, de reflex-achtige X-T2 met zijn enorm grote EVF en de rangefinder-achtige X-T2 met naast een EVF ook een OVF. Functioneel vs. fun. Misschien iets om te bekijken als je een tweede body koopt.

Welke lenzen een must zijn? Ja, dat kan je alleen zelf beslissen hee. Ben je meer aan zooms of aan primes?
Voor zooms bestaat mijn keuze uit de twee f2.8 lenzen, de 10-24 en 100-400 maar je neemt enkel wat je wil of nodig hebt natuurlijk.
Voor primes is er een hele rij van lichtsterke exemplaren die ik interssant vind: de 14, 16, 18, 23/1.4, 35/1.4, 56 en 90. Ook komt er volgend jaar een 80 Macro uit en bestaat er een gamma van 3 Zeiss lenzen (Touit) met Fuji mount en autofocus maar daar vind ik alleen de 12mm/f2.8 interessant, voor de rest heb je iets vergelijkbaars bij Fuji.
Verder maakt Samyang enkele primes met Fuji mount met brandpuntsafstanden die bij Fuji en Zeiss niet beschikbaar zijn: 8mm/f2.8 fisheye, 10mm/f2.8 en 135mm/f2. Deze zijn wel manueel maar manueel scherpstellen is echt fijn met de X-T en X-Pro bodys. Keuze genoeg!
Fuji & Fujinon & Samyang & Wotancraft & Hold Fast Gear & Nissin & Sirui & GorillaPod
X-PRO2 & X-T2
Gebruikersavatar

rmviewpoint
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 21:59
Voornaam: Roger
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: Voorstellen

Bericht door rmviewpoint »

Hier ook op het punt om m'n Nikon spullen, 'n middenformaat Mamiya 645 en 2 SINAR technische camera's te verkopen.
Ik bezit 'n D700 met amper 3451 clicks
D700 Batterijgrip
Kabel afstandsbediening Nikon
AF-S Micro Nikkor 105mm 1:2.8G ED VR
AF-S Nikkor 70-300mm 1:4.5-5.6G VR IF-ED
AF-S Nikkor 14-24mm 1:2G ED
1.4X teleplus pro 300 Kenko N-AF Converter
Nikkor 180mm 2.8
Tamron SP AF ASPHERICAL XR Di IF 28-75mm 1:2.8 MACRO
SB800 en SB900 flitsers
2X SB200 speedlights
Dan nog 'n rits ND filters en 1 circular filter.

En ik kan jullie vertellen, dat er belangstelling voor is...AAN WEGGEEF PRIJZEN!!
Momenteel stoei ik met m'n TX-1 en 'n 35mm 1.4 objectief, naar best tevredenheid.
Wik en weeg om hem in te ruilen voor 'n TX2 of...'n Sony Alfa7 full sensor..
Wat ik van de Sony moet denken en te vergelijken met de FujiFilm XT-1 en XT-2 kan ik best wel tips gebruiken.

MVG,
Roger
Er zijn 2 dagen in 'n jaar waar je niets mee kunt: gisteren en morgen!
X-Pro3, FX 56mm 1.2, FX 35mm 1.4, FX 27mm 2.8, FX 16mm 1.4. Godox flitsers.
Gebruikersavatar

Topic Starter
Anna G J
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 25 sep 2016, 22:24
Voornaam: Anna

Re: Voorstellen

Bericht door Anna G J »

Ik weet ondertussen dat je de Nikon flitsers ook op de fuji kunt gebruiken. De rest zou ik op marktplaats verkopen.
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”